Jag skiter i det nu

Japp, jag har tagit steget, jag skiter i kultur och stilhistorian, ni må tycka att jag är svag, men det är mitt beslut. Jag har jobbat "piiiiiip" av mig i sommar, och den här veckan så klivet jag oxå upp tidigt, tar bussen ner till bollnäs och kör i två timmar, det är två timmar av att ha miljoner saker i huvet samtidigt och ögon överallt, så det tar på en faktiskt. Men jag gör framsteg, idag kändes det jättebra! Var inne i stan och snurra på, prova lite smitfiler, och repeterade lite rondellkörning igen. Ingmarie tycker att det går jätte bra, även fast jag kan glömma att lägga i  växeln innan vi kör från drivers, men det är för att jag har så mycket att tänka på, men det är sånt som händer. Och det är kul att höra beröm när man gör nått bra. jag har inte varit nära nån olycka lr köra på nån heller, så det känns skönt! Imorn måste jag upp sex, börjar köra 07:30 (gudiligen vad tidigt), Jag ska köra ner till bollnäs med pappa, och sen ska vi åka till ljusdal när jag är klar. Hoppas att det går bra att köra med jocke å, har ju bara kört med ingmarie den här veckan, men nu är jag så pass säker med bilen att det borde gå bra!

OJ, jag skulle ju försvara mitt beslut om varför jag bara tänker lämna in mina annteckningar och få G i kultur och stilhistoria, JO jag ar jobbat 8 veckor i sommar, det tar på krafterna, jag trodde att jag skulle hinna plugga när jag var ledig, men antingen har man varit helt död, lr planerat in nått när man ändå var ledig, så det blev inte av då. Men då tänkte jag att jag skulle göra det på eftermiddagarna efter att jag övningskört, men när man kliver upp tidigt är super koncentrerad i två timmar så är man ganska tom i huvet resten av dagen, och jag har satt mig ner flera gånger, brett ut alla pappaer över bordet och börjat plugga, men jag gjorde bara antiken halvklar, och jag insåg hur mycket jobb det var. Plus, vad tjänar det till att veta vilka kläder dom hade under barocken när man ska bli barnmorska! Så jag har tagit beslutet att bara lämna in anteckningarna, jag vill inte komma utbränd och skoltrött första dagen i plugget! Ni får säga vad ni vill, men så här gör jag!

Det ska bli skönt att börja i skolan annars, bo in sig riktigt i lägenheten igen, har ju bara vart där som flyktigast i sommar. Få rutiner och träffa alla polare igen. Och så ber jag till gud att vi får ett bra schema!!!

image24         Nu vill jag bara säga: VI SYNS SNART I PLUGGET!!!! image25

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har också kännt att jag borde ge upp kultur och stil historian, men så nu är jag straxt klar med antiken. Även om anna vill ha in det första veckan så ska jag prata med henne. Om hon inte vill ge mej mer tid får jag ta det, men jag ska försöka. Men du ska veta att det känns tugnt att göra den, jag är nog närmare att ge upp jag med än att göra klart. å jag tycker inte att du är dum som bara lämnar in anteckningarna. jag funderar starkt på det också. Jag längtar också till skolan, å få träffas igen :)

2007-08-16 @ 19:43:23
URL: http://fridajosefin.blogg.se
Postat av: hannie

tror nog att alla har varit på väg o skita i det mer än en gång. sen så kommer ju du o bli en lysande barnmorska så då spelar ju inte anna och hennes krav ngn roll. :D

2007-08-20 @ 15:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0