stress 2

Min mamma blev visst lite inspererad av mitt stress-intresse, så jag gjorde testet på hennes blogg, det här blev resultatet:
 
 
  
Du verkar vara mycket stressad! 
Det verkar som om du inte hinner med ditt liv riktigt just nu. Du kan nog klara av att ha det så under en kortare period, men aldrig i längden.



Det kan kanske vara en hjälp för dig om du stöd och råd hos din partner, en vän eller hos din familj så att du inte är ensam om att bära den här stressen. Vi isolerar oss ofta när stressen blir allt för svår att hantera, men det är en verkligt dålig idé.



Försök också att skärskåda orsakerna till din stress: Du kan t ex gå igenom dina svar i det här testet igen - finns det någonting som du kan ändra här och nu? Eller är det kanske så att det finns något som du måste lära dig att leva med och som därför inte borde vara ett problem längre?



Se nu till att göra något åt och ta bort vissa av anledningarna till att du är stressad - det gör du genom att säga nej till vissa uppdrag och att avstå från att ta på dig nya.

Be andra om hjälp. Prioritera. Om det finns uppdrag som du inte har medel eller möjligheter att klara av just nu så ska du tacka nej till dem.



Du bör samtidigt göra något aktivt för att rusta dig inför stressituationer och då är motion det bästa sättet - antingen intensivt genom löpning eller t ex cykling eller genom att du sätter in daglig motion på schemat: du kan t ex gå till och från arbetet eller promenera en runda på fikapausen. Gör det nu!


Ett stort lycka till!


jag har oxå jobbat lite på mitt arbete ikväll........känns bra att komma igång med det!

Tack mamma för att du finns och håller ett öga på mig!!
Bara därför ska du få en present när jag kommer hem i helgen!!

(och pappsen min som alltid ställer upp ska såklart få farsdagspresent!!)

Kommentarer
Postat av: Carina

Go pluttan!
Du vet hur barnsligt förtjust jag är i att öppna presenter och att göra också fördendelen.
Har faktiskt köpt en till dig också men...den får du öppna i jul eller... kanske vid ett tillfälle före ;)

2007-11-06 @ 23:05:24
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0