stress

jag satt nu och leta fakta till mitt naturarbete, där vi nu sysslar med kropp och hälsa, jag valde att fördjupa mig i psykisk hälsa och stress blev mitt huvudmål. Nu när jag sitter läser på olika hemsidor och så, så inser jag faktiskt att jag lider nog av stress, senast igår så gav min mamma mig en varnande blick och sa att jag måste ta det lite lugnare, jag nonchalerar och säger som att ingenting har hänt att jag inte har tid att ta det lugnt. men nu vet jag nog bättre. hitta en lista med punkter som tala om om man var stressad lr inte, jag tycker att alla ska ta sig en titt på den listan och tänka efter lite hur vi igentligen mår. Jag har satt ett ! framför dom symtomer som jag kännt av.

! ¤få sömnproblem


! ¤känna stor trötthet som inte går att vila bort


! ¤känna sig rastlös, ha svårt att koppla av och varva ner


! ¤känna sig irriterad, olustig, orolig, rädd, ledsen eller få ångest


! ¤få sämre minne och få svårt att koncentrera sig


¤få hjärtklappning, högt blodtryck eller känna att det är svårt att andas ordentligt


¤få problem med magen, till exempel magkatarr eller förstoppning


! ¤få huvudvärk eller känna sig stel och få ont i kroppen


! ¤få utslag eller eksem


¤bli överkänslig för ljud, ljus och lukter.

Nu tycker jag att mitt arbete blev mer spännande när jag känner igen mig, och nu får jag läsa om alla grejer som händer med kroppen när man inte tar hand om den.


Kommentarer
Postat av: Carina

Lyssna på din mamma du.
Hon läser av dig bättre än du tror.
KRAM
Tänker på dig

2007-11-05 @ 22:44:06
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0