Söndag

Idag så var jag duktig och gjorde handelsläxan, känns skönt, och så var vi till farmor ocg farfar en sväng och fika och babbla en massa tapeter. Körde dit oxå, gick skit bra faktiskt! Ska köra till bollnäs ikväll oxå, då blir det mörkerkörning.
Glömde skriva igår att jag har färgat håret, väldigt mörkbrunt, till en början tyckte jag att det var för svart och mörkt, men nu börjar jag vänja mig och trivs bra! köpte oxå en liten klänning som ska bäras på lördag (fast det kanske jag skrev?), och så köpte jag två garderobsblommor, jag lyder fridas råd, och får helt enkelt inse att jag inte har några gröna fingrar, så dom där jävlarna ska väl överleva hoppas jag! man måste ju ha nå fina blommor i fönstret, annars känns det tomt och icke hemtrevligt!! ÄLskar min egenuppfödda jättepalm som jag rädda från mammas tortyrfångenskap för flera flera år sen!! väldigt stolt över den faktiskt, har planer att byta upp den till en större kruka och att den ska planteras om och få fin ny färsk jord, det tror jag att den mår bra av!
Och så kom jag och tänka på en sak när vi var p´å dollar igår och jag och mamma prata om mina fina palm, kan en blomma leva hur länge som helst?? eller kan den dö av ålder?? nått att filura på det där!!
Ja visst ja!! glömde skriva att vi var på dollar oxå, morsan bjussa på en tavelram till klassfoto och pepparkaksformar (tror fan att jag ska börja samla på pepparskaksformar) och så på en glass! härligt morsan!! 

Och imorgon fyller den sista i klanen 18 år (hannie pannie), sen är vi alla fri som små fåglar! det är ju bra!!!
Väntar med att säga grattis imorgon, annars blir det ju inge bra!

måste bjuda på en bild å, annars blir blogginläggen så tråkiga med bara text!
image94
Eftersom vi drar oss mot vintern bjuder jag på fjolårets snögubbe
image95
Och såklart är nonnis med och bygger snögubben!! (som blev typ 3 meter hög!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0