Moa

Lördag

Mamma kom mitt på dagen,
Vi packa i alla grejer hon hade med sig.
Sen åkte vi och handlade
lagade min favoriträtt, pasta med räkor! mums!

Sen var det dags för lite nollning igen!
Det var övnings caps som stod på schemat!
En lek som innehåller alkohol (man kan ju vara nykter oxå)
Det går ut på att det är en mugg i mitten där alla häller i lite av sin vätska (öl, cider, vin etc.)
och sen så ställer man sin egna mugg i en ring runt mittmuggen, men några centimeter glad-dricka i.
Och sen så ska man sitta en benslängd ifrån sin mugg i skräddar sitts,
och kasta kapsyler med armbågen mot knät i någons annans mugg.
Träffar man mittmuggen måste man dricka upp den.
Klurigt att förklara reglerna så här i text, men det är en lek som kräver lite skicklighet!
Och man dricker rätt fort om man är dåligt, jag drack en cider på en kvart!

Här kommer några bilder på när vi spelar caps!


syns ju vilka som är emboli nollar med våra vackra mössor!


Här är min ring som jag spelade i!

Vi spelade ett tag, sen blev vi utmanade av myteck nollorna att leka "suck & blow"
Ni vet den där leken när man ska suga på ett kort ur en kortlek och ge den till nästa,
och eftersom myteckarna nästan bara är killar och vi typ bara tjejer,
så vill dom såklart utnyttja varje situation där vi får vara mun mot mun ;)
även om det är ett kort imellan. haha
Emboli vann överlägset!
Inte så konstigt, vi tjejer är ju bättre på att suga ;)
haha
sen så skulle vi till kårhuset för det börja regna.
Men jag och my hängde med generalerna till ett kollektiv på mellan fest först.
Det var ju oxå en upplevelse, haha
Sen blev det iaf kåren,
där stanna jag till ungefär tolv, sen så gick jag hem.
Alldeles själv, och jag hittade på en gång! yey!
Var bara att följa järnvägen så var man hemma på typ 10 min!

Great!

Sen sov jag och mamma!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0