Moa

Idag så har jag vart på sjukhuset och gjort PPD testet.
Fy fan vad jag var nervös, blev typ yr i huvet och mådde illa när vi en grupp på 5 pers gick in i rummet.
Jag ville gärna ta sputan först, så jag fick sätta mig i en stol, och en mindre trevlig kvinna börja vifta med sprutan.
Mitt hjärta slog så jag trodde de skulle hoppa ur mig.
Och så satte hon nålen mot underarmen och alla andra fick se på hur de gick till.
Jag kände knappt sticket, viket var en otrolig lättnad.
Men när hon började spruta in den där PPD-vätskan så spännde de och sved som bara fan, skit ont gjorde de!
Så då blev jag ju rädd igen, satt där och skrek AJ!
och lång tid kändes de som att de tog oxå!
Men så fort hon drog ut sprutan så sluta de iaf!
Det blev som en liten bulle på armen i typ 5 minuter, sen försvann den.

På torsdag ska vi tillbaka och få TBC-vaccinet, de kommer gå till på samma sätt.
Fast den här gången får vi den på baksidan av axeln, och den där bullen kommer inte att försvinna.
Den kommer att vara där tills den spricker, och då blir de ett jobbigt sår man måste ta hand om en massa.

Inte nog med att man var tvungen att genomlida spruta idag.....
Fick typ migrän och gick hem från bibblan tidigare än vad jag hade tänkt mig.
Väl hemma så somna jag i över 1½ timme.
Måste verkligen pallra mig iväg till en optiker nu!
Märker att jag ser mycket sämre oxå.

näää nu lägger jag mig och vilar igen......

Kommentarer
Postat av: Carina

Duktigt Moa :)

Inte så farligt ändå...eller :/

Har du prövar Eze som du fick av mig?

2008-12-01 @ 19:18:36
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0