Moa

Har inte skrivit på ett tag.
Men de är för att jag har kommit hem till Alfta, och här blir inte datorn använd så mycket.
Utan man tar de mest lugnt med familjen och vänner.
Julafton blev väldigt traditionsenlig.

Förmiddagen hor farmor och farfar, faster och smågrisarna.
Alexander var helt uppe i varv för han väntade bara på att tomten skulle komma.
Elma körde vi gå-träning med, sparka lite boll och så, för hon kan gå om man håller i henne!
Sen blev de en vild paketöppning! smågrisarna druknade i julklappar!

På eftermiddagen så åkte vi till mormor och morfar.
Där även min morbror och mina stora kusiner kom.
Det blev de julbord, lite julklappar och allmänt julemys!

Åkte hem rätt tidigt, jag var nykter och körde, och hade ont i huvet.

På juldagen så var jag på tranan med min käre vän niclas från fjollträsk.
vi röjde på rätt bra där, även om vi kom på olika håll hela tiden.
Niclas kuta och ragga, och jag blev uppraggad, haha, de är så de ska vara!
Dagen därpå fick jag känna på hur roligt jag hade haft, kräktes.

Sen på Lördagen ville sara att jag skulle med ut på tranan igen,
men jag körde och var nykter, blev lite för mycket sen juldagen.
men de var trevligt ändå!

Idag vaknar jag upp och är tokförkyld, yey!
Mamma tvingar iväg mig till Bollnäs ändå.
skulle tydligen handlas servis av julklappspengar!
Jag blev helt död när jag kom hem igen!
Slog på en film och tog de lugnt, snöt mig var femte minut och nös lite då och då.

Nu sattsar jag på att ta mig igenom nyår, så att jag kan få åka tillbaka till Sundsvall igen!
Längtar hem dit jätte mycket, och My och Adam kommer upp typ samtidigt som mig!
Ska bli så kul att träffa dom igen!
Och de ska bli så skönt att komma till min underbara stad igen!
Gå till min frisör och klippa mig och prata,
Gå på storgatan och shoppa,
Kolla på alla juleljus igen,
Och komma hem till MITT egna lilla crib.
Leva de liv jag numera kallar för vardag!

Men nu ska snorungen gå och lägga sig!
För imorn har jag ambitioner att:
Laga mina täckbyxor
Börja på och sy en pennkjol
Ringa min frisör
Ringa elgiganten för min mobil lever sitt egna liv nu
och plugga

Så jag säger god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0