Hemkommen med snuvig näsa

yes. då har man gjort en helg i storstan då. Riktig myshelg!
Och till vår förvåning så låg hotellet mitt i solna centrum (ett köpcentrum med 120 butiker). mycket lämpligt att bara tassa rakt ut på shoppinggatan efter hotellfrukosten, och inte känna att det varken regna eller snöa på oss!
och mycket lämpligt var det att HM låg typ 20 meter från hotellet, så jag kunde köpa mig en pyjamas, (Jag som INTE skulle glömma min hemma ).
och hör och höpna, jag köpte en pyjamas alá hello kitty!!!! jag som inte alls är en hello kitty tjej. Min två månaders kusin Elma passar i sin lilla hello kitty body, men inte jag. Men köpet avgjordes av modellen (linne och shorts pyjamas, precis en sån jag ville ha) och priset (98kr), åh va fan, jag ska ju bara sova i den!

Sen så va jag ju såklart med mina små goingar till kusiner. lr ja, alexander hade sina goa stunder han å, men var mest livlig!
Elma, hon var mest bara go hela dagen när hon kommit hem från sjukuset, den lilla stackarn har råkat ut för det där farliga RS-viruset och har mer lr mindre kämpat för sitt liv den här veckan.
Men igår när jag och mamma hälsa på efter en runda på stan så var hon mycket bättre. Och nu har hon fått ett huvud så hon inte tappar det, så då vågar man hålla i henne bättre. hon låg och flina och myste med mig och mamma, medans lisa sprang rumt och prata i telefon och härja på!! Sen så somna elma i soffan, och jag och mamma tog en snabb tuppis brevid!
Elma = myskorv
Alexander = vilddjur

Rundan innne i stan var ett litet äventyr i sig i det taskiga vädret, vi lyckades hitta simbra siden, och där hitta jag tyget som jag har beställt, först så kände jag, åh nej, det där vill jag inte ha!! men sen när vi fick hjälp av personalen så kom vi fram till att det var det tyget som passa bäst ändå. Så det känns skönt att man har baltyget på det torra iaf!
Sen leta vi oss fram till drottninggatan och shoppa loss på skopunkten efter att både jag och mamma var osams med våra skor (mina var för ful och klumpiga, och mammas hade klack så hon fick ont i fötterna).
Sen irra vi runt på supersize Åhlens och kände oss mest förvirrade av alla 08:or som sprang runt. Så vi satte oss på ett cafe och åt oss en varsin räksallad, sen så åkte vi hem till myskorven och vilddjuret!!!!!!

Har kännt på mig länge nu, och specielt i helgen att jag håller på att bli sjuk, och idag kom det sköljandes över mig. Har ont i huvet, snorig, hes och hostar......känner mig väldigt sjuk med andra ord!!!
Vet inte hur det blir med APU:n imorn, om jag känner mig så här så blir jag hemma, om jag är piggare så släpar jag iväg mig. Det är då inte fräcsht att jobba i klädaffär som jag känner mig nu. Och så skulle man ju helst inte bli sjuk med dom där komplicerade APU-busskoretn vi fick!!! Men nu ska jag gå ner och äta nyponsoppa och hoppas på det bästa tills imorn!

Ha det gött

Kommentarer
Postat av: frida

men moa, det där med apu kortet, så är det lugnt om du missar första dagen imorgon, men bara det blir aktiverat en dag och så blir man sjuk dagen efter så är det kört, om du inte bara tar dej en sväng om med någon lokalbuss i alfta, för då håller det sej uppdaterat:) alltså, kortet är inte aktivt förrän du stoppat det i den där jäklarns aparaten i bussen:)

2008-02-03 @ 23:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0