en rackarns vecka

shit vad den här veckan har vart bra/dålig, kan inte riktigt bestämma mig.
men det var högskoleprov hela dagen på tisdag, gjorde en klar förbättring sen sist, gick från 0.2 till 0.4 poäng, det är fortfarande inte bra poäng, men jag är iaf glad över en förbättring. så nu hoppas vi på en yttligare förbättring till våren då jag ska skriva det riktiga provet igen.
men jag förstår ändå inte varför det går så dåligt för mig, jag har ju inte taskiga betyg i övrigt, visst jag har inte super lätt för skolan och så, men majoriteten av mina betyg ligger på VG. Fast min starka sida är ju den muntilga delen, det är där jag hämtar in dom höga betygen. kanske är det därför högskoleproven blir så svår för mig, läsförståelse och matte problem, men inga muntliga delar. Och det tycker jag faktsikt är dåligt!!! det är ju skit många yrken som grundar sig på god kommunikation och att man kan tala för sig. Och för att bli läkare ska man ha minst 1.8 poäng (helst 2.0), men vad hjälper det om man är värsta snillet och lyckas komma med i 2.0 klubben, om man inte kan kommunisera med sina patienter.
men men.......jag brukar ändå lyckas med det jag vill tillslut!

annars har jag haft blandade känslor den här veckan, har legat och myst och umgåtts mycket med anders.och det är såklart jätte gosigt, för vissa veckor så är man mycket ensam. men jag känner mig nästan lite kvävd över att ajg inte kan gå och sätta mig vid datorn en timme och jag skulle känna så. och självdiceplinen tryter när gosgrisen är här, inte bra när man har prov imorn, och så är det jens krångliga samhällsprov....löste lite i häftet igår, men det blev inte mer. Men nu snart ska jag sätta mig och racer plugga!! men nu håller jag  på och bakar chokladmuffins till lärarna, dom ser jävligt lyckade ut, hoppas dom smakar gott nu oxå bara!
om en halvtimme är det säsongsstart för rooms service, så nu ska jag passa på och plugga en sväng för det!!

längtar tills imorn!! då ska jag åka hem till alfta igen, och sen är det fredag, och då bär det av till storstan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0