projekt dockhus!

man må tycka att jag är barnslig som grejar med dockhus när man är 18 bast, men det här är nått jag har har tänk och göra länge, och idag fick jag nått ryck och tog med mig lillebror och så gnalla vi upp på vinden och leta på mitt gammla slitna dockhus och kartongen full med skräp och dockhus-möbler i!!!

Så idag så började projekt dockhus
image147
Så här såg det ut när jag tog ner den från vinden, (jag vet, kass bild)
Allt var slitet, tapeterna var fula och golvet ska vi inte ens tala om!

image148
Lådan med alla små grejer i, jag slängde säkert hälften när jag rensa ur den!

image149
Jag har målat hela kvällen, alla väggar (utom dom som ska få tapeter), dörrar och lister blev vita. en vägg inne i köket (längst ner till vänster) blev ljusblå!
Taket var grönt före, men jag måla om det brunt (som skiftar i lila).
Huset ser ju förfärligt ur nu när jag har kladdat med penseln överallt, men imorn ska jag tapetsera och lägga in nya golv! Sen så är det bara att börja inreda den!!!!
Verkligen kul att pyssla och renovera ett dockhus!

fortsättning följer............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0