________________________________

Igår (lördag) så var det finalernas finaldag, först så vann edsbyn bandy SM för femte året i rad, det var ju kul för dom, och måste jag hejja på bandy så hejjar jag nog på dom, det är ju lixom min kommuns bandylag lixom, plus att det går bra för dom :D
Morbror och kusiner kom till mormor och morfar för att avnjuta matchen och äta en liten festsupé. Det firades och shoades!
Mami, Papi och Moffen ville till byn och kolla på folkfesten på kvällen för att se dom 37 suporterbussarna komma hem. Jag fick stå för rattningen eftersom bandyfirarna hade slagit till med findricka i all ära. Till en början så var det lugnt på långgatan i edsbyn, det var lite bandyglada människor efter vägkanterna som precis som vi vänta på bussarna. Och så börja dom rulla in, och rackarns vad med folk det fylldes på gatorna, bilarna tutade, och jag vann nog tutartävlingen om det fanns en sån, låg på signalhornet mest hela tiden genom byn, mest som en firargest, men oxå för att få folk att flytta sig från vägen så jag inte skulle köra på dom! Och jag som tycker att det roligaste med att  köra bil är att få tuta lite!!

Sen åkte vi hem och såg på när perelli vann melodifestivalen, jag tycker faktiskt (med lite skam i kroppen) att hennes låt var bra, så jag hejja faktiskit lite diskret på henne, visserligen hade jag väl bara hört typ 3 låtar av kvällen bidrag, men ändå.

Idag (söndag) så var familjen till skärstra marknad, jag frös mest hela tiden, så det var tur att anders kom dit och värmde mig lite. Vi gick runt lite i geggan och köpte 10 munkar som vi fikade hemma hos mig senare, och så var Papi snäll att köpa 6 påsar naturgodis till mig, som jag var tvungen att dela med mig lite med Mami.

Allt kommer sakta men säkert krypandes. om 4 dagar är det påsklov, om 3,5 veckor fyller jag 19år, och 20 dagar senare flyger superbrudarna till turkland! Förde över pengarna till biljetten idag BTW, och bara apollo har registrerat vår betalning så ska vi nog få taxfree katalogen.

Nästa helg jag kommer så har H&M paketet kommit!!! med min fina gula kjol!!! vill ha vår och sommar nu så man kan ha färgstarka kläder, leggings och ballerina skor!! snälla!!!!

Imorn ska jag iaf iväg och träna fys-passet, har fått matersättningen nu, så jag kan köpa ett träningskort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0