Första skolveckan

Ja, det kändes faktiskt lite konstigt att gå till skolan igår, har ju inte varit där på fem veckor. Men det var skönt att vara en klass igen!
Jag och kristin gick och hämta lastpallen med 152 studentmössor som hade anlänt medans vi var på apu.
Vi hade tänk att sätta upp lappar, så dom kunde komma ner och hämta mössorna nere hos oss, men ryktet spred sig snabbt, så bara på några timmar var hälften borta, och idag försvann yttligare några högar. så nu är det bara ett fåtal kvar.
Här är min studentmössa med lite tillbehör
image253 image255
image256ett champanieglas med moa nordqvist ingraverat, en visselpipa och en studentpenna hade jag oxå beställt, trosorna kommer lite senare.

Igår så läste jag  hela hela kvällen istället för att titta på tv, jag läste i mer än tre timmar, och det är väldigt mycket för att va en mosis. Min bok är bara så jävla bra! och spännande!!! kan verkligen rekomendera den. När blodsband brister heter den! ååå den är inte tråkig en sekund!




Idag så har jag börjat på med min vinterkappa på riktigt, jag har klippt ut i tyget, sytt lite insnitt, pressat på lite mellanlägg och så, känns så jävla bra att komma igång!!!!
Det är värre med balklänningen, tygerna från simbra siden har kommit, men sonja hade beställt 20/30 orange i taft istället för dupion, så hon får beställa nytt tyg åt mig imorn. Visserligen så fundra jag lite på den taften som kom innan vi hade betsällt. Men jag bestämde mig för dupionen, och då vill jag rackarns i mig ha det tyget oxå. När jag och mamma har vart till stockholm och gått i regn och rusk och gått fel, och åkt tunnelbana och grejat för att gå in på simbra siden och kolla på tyget, och vi strula en massa med en massa olika tygrullar innan jag bestämde mig!
Så jag ska ha mitt tyg!!

Imorn är det jag som står för fikat åt lärarna, har hittat ett recept på nätet på en choklad kokos toscakaka.
har provsmakat den, farligt god!
image257

Nu ska jag gå och hänga lite tvätt, sen ska jag nog läsa lite till i boken.

Kommentarer
Postat av: Carina

Fick lite smått rysningar när jag såg din student mössa......du är SÅ mycket värd den @-->--
Klart du ska ha det tyg du tänkt dig, som vi strulade runt för att få det DU vill ha.
Längtar efter dig
Kram Mamma

2008-03-11 @ 19:46:59
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Mia

Åh den såg väldigt god ut! :-)

2008-03-12 @ 10:11:36
URL: http://www.smultronkyzzar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0