Sportlov

JA, vi började sportlovet med att åka till ockelbo med förtaget, för att försöka sälja våra stackars varor i ett tält där det blinka moderaterna med blått neonljus (typ). Jag tror inte att det hade spelat nån större roll om det hade stått  vänsterpartiet lr kristdemokraterna för den delen heller, för så fort man står under något politiskt så tror folk en massa om en, och väljer att inte gå fram och titta.
Sen så tycker jag att allt som har med skolan att göra ska vara helt politiskt neutralt!

Sen åkte jag till ljusdal och myste med anders, vi såg nån dikrektsändning från wellness veckan i gbg, där det var en man som predikade att kolhydrater är vårvärsta fiende, inte fettet.
jag och grisen blev hjärntvättade och hoppade raskt på GI-metoden.
Vi åkte och handlade 15 st ägg, morötter, vitkol och lite allt möjligt smått och gott.
Första middagen bestod av bacon, stekt ägg och champinjoner, men en äggmacka till på fiberrikt bröd. helt okey mat.
fast vi blev lite hungriga och uttråkade senare på kvällen, så vi åkte på macken och jag köpte en magnum strawberry White och en pigelin mitt i kalla vintern, och anders köpte en bulle och en dricka.
 Sen så tog han mig till toppen av kolsvedjan, där satt vi och kolla på järvsöbacken som lyste så fint, och försökte lokalisera olika saker i ljusdal som mest bara såg ut som nått glitter, det var nästan romaniskt (observera: anders är romantisk).
På onsdagen slog vi på hårt med GI, vi kokade morötter och brynde vitkol som fick ersätta pastan till baconsåsen, och vi gjorde mat tidigt för jag var så hungrig så jag blev så där snurrig och yr i huvet.
och jag måste säga det att GI mat suger, jag var fortfarande lika yr efter att jag hade ätit, det hade lixom bara slutat kurra i magen.
men efter en halvtimmes illamående så tog jag två mackor (fibrer) och en kopp te. sen mådde jag bättre!
Idag så åkte jag och anders till tallåsen och strosa runt i möbelaffären, och kom på att vi kommer aldrig att komma överens när vi ska flytta ihop och köpa gemensamma möbler, alla soffor han ville ha var äckliga 80-tals soffor i skin, jag vill inte ha nån ful kall skinnsoffa, jag vill ha en tygsoffa med schässlong (lr hur det nu stavas) som man kan krypa upp och mysa i.
Sen åkte vi hem till anders och fika upp lite fikabröd som hans mormor har bakat, sen blev det lite film, mys och nån timmes filosoferande på livet. vi kände att GI mat inte var nå bra alternativ för mig, så vi gjorde korvstorganoff och ris istället!

Sen tog jag tåget hem till alfta, där jag åt lite glass och choklad. och så skulle mamma hjälpa mig att fixa lite med bloggen, fixa klocka och kalender, men sen så orka jag inge mer efter en massa strul med allt det andra, så den ser kanske lite underlig nu, men den är under uppbyggnad.


Det blev ett rackarns långt inlägg det här, men jag har inte orkat bloggat nått under veckan, så jag summera lite!


image237
Vi tar en bild på kråkslottet (lr ska jag säga moderaternas högkvarter) vi bodde i när vi var i ockelbo

Kommentarer
Postat av: Carina

Får rysningar när jag vet att min dottern bott i detta högkvarter ;)

2008-03-07 @ 07:36:35
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0