Moa

Mitt uppe i tenta pluggandet!!
På fredag ska kroppens anatomi sitta, och de är inte lite heller:
Nervsystemet
Urinvägarna och Njurarna
Endorkrina systemet (hormoner)
Cirkulationssystemet (hjärtat och blodomloppet)
Resperationssystemet (andning)
Klinisk kemi (blodet)
Temperaturreglering
Och sinnerna
Sen ska jag kunna allt på latin oxå (och de viktigare att kunne de på latin istället för svenska)

Det är väldigt intressant att läsa om kroppen
och fördjupa sig i minsta kapillär, nefron och olika nervsystem
Men de känns svårt att packa in så mycket specefik fakta på så lite tid
Kursen ligger ju bara på 5 veckor.
Alla i klassen panikpluggar just nu
Och de är lite annorlunda att plugga till en tenta,
än plugga till ett prov på gymnaiset, för då plugga man kvällen innan,
Nu måste man plugga hårt 8 timmar om dagen MINST en vecka före
Om man börjar plugga en vecka före så är man typ körd.

Men nu ska jag av sluta de här inlägget
Göra små kort med latinska ord som jag kan öva på ikväll/natt
Ska ju hem till Adam där vi är ett par stycken som ska ha valvaka!


siii yaaa

Kommentarer
Postat av: Carina

Titta på min blogg Moa...jag har hittat Åke ;)

2008-11-05 @ 13:44:55
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Sara

Pluggade du lite kvällen före till ett prov i gymnasiet?! Fan va soft!

2008-11-07 @ 09:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0