Moa

Idag så har jag vart på KTC på sjukhuset hela dagen.
Det har vart jätte spännande och lärorikt.
Man har verkligen fått kännt på hur de är att jobba som sjuksköterska.
Och de är mycket att hålla reda på, och man får ju absolut inte göra fel :S
Känns jättesvårt men jävligt intressant att jobba som syrra.
Men jag hoppas att de är ungefär som när man gick i ettan på gymnasiet,
då fatta man inte att treorna kunde sy balklänningar, de verka så svårt.
Men när man själv gick i trean så var de ju inte så klurigt.
Så nu verkar allt klurigt i mitt nya yrkesval, men efter 3 år så kanske de känns lättare.

Idag så fick vi först ränka lite läkemedelsberäkning,
 och sedan dra upp de vi räknat ut i sprutor, ja riktiga sprutot med kanyler.
Läskigt med den stora nålen, men samtidigt väldigt spännande.
Vi fick ta med oss sprutorna och en kanyl hem så vi kan öva hemma oxå.
Sen fick vi öva att dela upp medicin i koppar, medicinen bestog av olika godis sorter.
Typ, på morgonen ska patienten ha en emzer, två never stop och en halv lakrisal, hihi.
och så en svarta katten på kvällen :P
Fick fick medicinera oss själva med godiset sen :D

Sen fick vi oxå lära oss att ta på oss sterila handskar, och hantera sterila produkter.
Samt gå igenom hur man fyller i sånna där papper som man skickar på lab.
Och hur man tar urin och feces prover och odlingar (kiss och bajs)

Väldigt spännande dag som sagt.
Men nu är man väldigt trött efter alla nya intryck!

Men jag har ändå orkat julpynta fint här hemma sen jag kom hem,
med nya ljusstakar och nya gardiner :D

Sen lite Idol-mys med självaste mysis.

Nu är jag jätte trött, så de blir till att diska upp lite sen middagen och krypa till kojs.
Ska upp ganska tidigt imorn (iaf för en lördag), och åka till birsta med my.
Ska bli härligt att få shoppa lite, kliar i fingrarna!!!!

siii yaaa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, på det viset. Nice! :) Reagerar ofta när jag ser folk med rockabilly stuk på kläder, frisyrer osv. haha!



UF-företaget går ganska bra, hade releasen för skivan idag. Sålde 37st. Ska ut på en massa julmarknader helgerna framöver så hoppas verkligen att folk är köpsugna nu ^^



Är utbildningen i Sundsvall lika kul som du förväntat dig?



Kramar på dig tjejen! :)

2008-11-30 @ 21:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0