Moa

En ny dag med en ny kurs!
Hade förläsning i microbiologi idag.
Nu känns de verkligen att man läser till sjuksköterska!
Gått igenom en massa bakterier, mest olika typer av streptokocker.
Visste inte att det var så himla mycket och olika saker.
Öroninflamation (otit) är en typ av streptokocker, och de har man ju haft ett par gånger.
Fick se en massa bilder på olika streptokocker i huden, äckliga bilder!
Föreläsaren är en prydlig äldre kvinna som har jobbat som narkos SSK
och har sin speciallistutbildning inom äldrevården.
Hon var bra, talade lite väl lågt kanske,
men förklara som man fårstår och man tar in allt.
Sen kan ju de bero på att ämnet är väldigt intressant oxå :P


Men sen en sak som är mindre rolig är att vi ska få vaccinera oss mot TBC.
Vi får möjligthet i den här kursen att göra de gratis, och de kan vara avgörande
vart man får praktik och om man får jobb sen, om man har vaccinerat sig lr inte.
Så visst är de nått man borde göra, speciellt när man får de gratis (värt 500 kr).
MEN jag gillar ju inte alls nålar och sprutor, och tydligen blir man stucken 2 gånger med 2 dagars mellanrum.
ÅÅÅHHHHH hualigen!
Vill ha bedövningsplåster, men jag har då inte råd att köpa sånna (svindyrt).
Och så sa dom att vi skulle få komma 5 stycken per kvart.
Jag behöver fan en kvart själv innan dom kan sticka mig.
Fast samtidigt kanske de går bra om man bara får sätta sig och så går allt jätte fort.
Nää gud hur ska de här gå!
Men jag ska göra de, jag ska klara de!
Jag är bäst!

Annars idag så blir de till å tuppa en sväng,
plugga till omtentan
och iväg på gymmet och träna med Mysan, konditionspasset blir de idag!

Vi bjuder på en bild för att liva upp inlägget oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0