Moa

Jag klara den muntliga tentan!
Jag var till och med fram och rita på tavlan hur en muskel ser ut.
Bra kämpat moa!
Plus att jag rita hur osteoblaster och osteoklaster skulle kunna se ut ;)

Och så körde jag min liknelse på de korniga endoplasmatsika retiklet!
Att de är en fabrik, och att ribosomerna är gubbarna som jobbar på golvet!
Och att de glatta endoplasmatiska retiklet är lagret på fabriken.
som sen skickar "varorna" (proteinet) till postkontoret (golgiapparaten)

Så jävla bra!
För er som inte fatta ett skit så beskrev jag några organeller i cellen

Nu ska vi dunka latin hela kvällen!
Sen har jag en liten latin dejt imorn i bibblan innan den andra muntliga tentan!

så ska jag brumma nisse hem!
Fort som ögat (lr ja, högst 110, eftersom den låter illa om man kör fortare)
Det var tider i sommras när jag pressa upp min lilla älskling i 140.
där snacka vi 57 pigga hästar!

nog snackat
nu blir de lite äggsmörgåsar i brist på matfantasi
sen kommer My ner och ska krovstoppa min hjärna med denna latin!

siii yaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0