sthlm/sjöslaget

Vilken crazy helg, helt sanslöst!
Börja med en livad tågresa från sundsvall.
Alla iförda dessa åveråler.
Premiär-åveråls-resa för några av oss
 
Glada skratt och sång!
Sen väl framme i storstan så tog jag och my oss hem till min faster!
Där mötte vi dom här två smågrisarna
 

Dom körde hårt med mig och my



På lördagen så åkte jag och My åt olika håll.
My till Adam
Jag till Sara i kista

Så himla roligt att träffa min käraste alftabo (lr nu mera kistabo)
Vi tog de lugnt i kista ett tag
Sen så kom min barndomsvän Niclas
Så åkte vi åt olika håll, sara och jag.
Sara till en förfest i akalla
Jag och Niclas till universitetet där mina åveråls polers va!
Vi frossa några timmar i öl och cider som kosta 20 kr!
Lekte "jag har aldrig", guuud vad man får reda på saker om folk då! ;)
Sen så drog jag och Niclas in till stan till rockpuben Harry B James
Sara och henns brors gäng kom och oxå dit.
En oväntad person som jag träffade i sommras i sthlm dök oxå upp.
Det grönhåriga strulet!
Fast nu var han inte grönhårig längre, hehe.
Vi filura runt där till ca 2.
På söndagen så var både jag och sara ganska död, inte bakis, utan utmattad och trött.
Vi snurra runt ett varav på kista galleria, fika, och jag köpte lite undies!
Sen var de dax att börja bege sig mot silja terminalen
Mötte upp Adam, My och Johanna på vägen.
Här kommer lite bilder från terminalsfesten!
ca 2000 studenter kalasa på innan vi steg på båten!
Härlig stämning!


  

Sen så stroma alla in på silja galaxy!




Jag knyter skorna i min och my´s hytt!


Jag och My är taggad för att röjja båten!

Det var ett sånt jävla drag i hela båten!
I alla korridorer var de fest!
Det var öppna hyttdörrar lite här och där med hyttfetser
Dom flesta hade åveråler på sig
Alla snacka och festa med alla
Så himla skön och öppen stämning!
MEN!
mellan ett och två på natten när festen stog som högst
hoppa en kille överbord och drunkna
ryktet spred sig fort och stämningen tagga ner
Vi stod still med båten i 2 timmar och leta efter han.
Två andra fartyg kom och hjälpte till och leta
helikoptrar och småbåtar från kustbevakningen leta hela natten.
Men när morgonen kom så hade dom bara hittat kläder efter killen.
Som tur va var de ingen från sundsvall.
Utan nån Jonas från Linköpings universitet.
huvudvittnet till händelsen var min nollningsgeneral.
Killen hade tydligen slagit en annan kille på käften,
och sen tagit satts, hoppat över räcket och ropat tjoho.
Helt sjukt!
Så himla tragiskt.
Så man kan säga att de här har vart den sjukaste kryssningen jag har vart med om!
på både gott och ont!

På måndagen så åt vi en väldigt god buffe vid elva tiden
sen snurra vi runt på båten, kolla på kareoke tävlingen och sen nån gång efter 18:00
fick vi stiga av i sthlm igen!
Leta oss in till centralen, åt lite
Sen 20:00 gick tåget hem till sundsvall igen!
Jag rävsov lite på tåget och lyssna på musik.
Sen den sista timmen så lekte vi i vagnen, hade krypartävling i gången och sånt.
Nice
exakt 24:00 låg jag i sängen och släckte lampan efter en helg utan dess like!

Nu är de ett helt år kvar till nästa sjöslag!

Kommentarer
Postat av: Carina

Inte precis likt de kryssningar du gjort med familjen kanske.

2008-10-15 @ 16:11:09
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0