Moa

TORSDAG
Shit vad våran föreläsare i lagstiftning är bra!!
Helt sjukt vad man orkar sitta och bara lyssna i flera timmar!
Hon berättar om saker hon har vart med om när hon har jobbat o.s.v!
Hon berätta bland annat om en helt sjuk sak som hände på ett äldreboende.
Hon som SSK skulle dit och dela en dosett, då hon hör en i personalen
skälla ut en gammal tant som var både lite dement och inkontinent (stavas?)
Hon hade typ skrikit "jävla subba som bara kissar på sig"
En massa fula ord iaf, och tanten hade grinat.
Usch blir arg bara jag tänker på de!!!
Men Gunilla (vår lärare) Hade gått fram till den här i personalen och sagt
åt henne att det här skulle hon anmäla till LEX SARA!
Efter utredningen konstatera man att denna i personalen inte skulle jobba natt
för att det blev så påfrestande för henne, och hon fick byta avdelning!
Men denna hemska människa jobbar alltså fortfarande kvar inom äldrevården!
Helt sinnessjukt!

Men efter skolan gick jag hem och plugga och vila lite.
Sen gick jag och my ner på stan, båda behövde tvättmedel.
Och My ville ha skor och klänning till banketten.
Hitta ingen bra klänning, men vi hittade pärlor som vi kunde fixa till hennes klänning hon hade hemma.
Skor hitta hon oxå, och jag ville oxå ha skor, det var nära, men jag var duktig och höll mig!
Hitta en skit snygg kjol på gina oxå, blev tok kär i den, och så bara 199 kr. Men jag var duktig och lät bli!
Svårt att bo i en stor stad med så mycket affärer bara 10-15 minuter bort!
kliar mycket i shopping fingrarna!
Vi glömde tvättmedelet båda två!
hahaha

Sen när vi kom hem så bjöd My mig på vegitarisk lasange (stavas?)
Den var mycket god!
Sen gick vi ner på innnergården där det var storcaps!
Den sista grejen på nollningsveckorna.
För på Lördag så är det banketten, och då blir vi nollor till ettor!
Efter lite capsande med min lagkamrat peder så samlades vi alla nere på kåren.
Jag och My delade på en snackstallrik. mums!
En ganska lugn kväll när det gäller drickandet.
Men Moa behöver ju inte vara full för att toka runt, haha!
Nä skämt å sido. Det var en rätt lugn kväll!

FREDAG
Håller på och tvättar
Har fixat pärlorna på my´s klänning
Ska äta lite nu
Sen bär de ner på stan där vi ska ha möte med min spexgrupp.
Lite kul det där med spexet vi ska ha på banketten.
I min grupp är det jag, kajsa som jag känner, och två tjejer och en kille som heter sanna, marie och magnus.
Lite kul med dom där 3 sista, för dom känner jag inte, kul att lära känna andra i klassen!

Måste plugga när jag kommer hem, har 8 frågor som ska göras till på måndag!
men jag tänkte göra typ 3 idag, 3 imorn och 2 på söndag, så blir det inte så mycket på en gång!

Håller på att bli förkyld oxå, snorar, ont i halsen och jätte torr om läpparna, dom spricker så det blöder som fan!

Nä nu ska vi rycka upp oss lite!

siii yaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0