Moa

Idag så ställde jag klockan på 9 för att jag skulle komma upp i tid
Men åke var så bråkig, så jag klev inte upp fören 10 iaf!
Men när vi väl kom upp så pyssla vi runt i nån timme
åt frukost, tänkte ut vad vi skulle göra under dagen.
vi börja med att gå till skolan för att skriva ut en massa papper!
Sen gick vi ner till stan, där gick jag in till en optiker för att fixa till brillorna.
Dom har ju vart sne enda sen i torsdags då vi rulla ner för en slänt.
Men nu är dom bra igen!
det blev lite mat och strumpbyxor nere på stan oxå!
Med mat så menar jag att jag var på hemköp,
fick bära hem maten i kassar, ingen rullväska :(

När jag kom hem så var jag hungrig
Slängde ihop lite rester i kylen
färdigkokt pasta sen nån dag, räkor, skinka, svampinjoner och creme fraiche och lite krydda
Ner med allt i en kastrull och få de till en varm pasta gegga!
Fruktansvärt gott!
Sen skulle vi plugga, läste lite papper
blev lite trött och luta omkull mig en stund
vakna upp en timme senare.....typiskt
så där lagom kraschad i huvet kände man sig

Nu håller vi på med matlagning igen
Avancerade grejer ;)
Tog upp en kycklingbit i morse, en sån där man bara behöver värma på.
Så jag skärde den i mitten och la i lite fetaost (tror jag att det var, nån ost jag fått av mami iaf)
La kycklingbiten i en ungsform.
la lite burkpotatis och tomatklyftor runt om
på med olja, pesto och krydda
och sjuss in i ugnen!
Luktar gott nu!
Gick jätte fort att göra
nu ska vi bara se hur länge den ska stå i ugnen
men det märks ju!

Mycket mat i det här inlägget!


Blev så exalterad av min matlagning så jag var tvungen att ta några bilder!


i ugnen


Ute ur ugnen


På tallriken

Ååååå gudeligen vad gott det var!

skryt skryt

Kommentarer
Postat av: Carina

Skryt på du...det ser faktiskt jätte gott ut...men då vill jag "skryta" om min trädgård ifred också ;p

Hmmm... vad är svampinjoner??? läs på burken ;)

2008-09-15 @ 19:54:40
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Carina

Skryt på du...det ser faktiskt jätte gott ut...men då vill jag "skryta" om min trädgård ifred också ;p

Hmmm... vad är svampinjoner??? läs på burken ;)

2008-09-15 @ 19:55:13
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: My

Såg riktigt nice ut! Du och Åke måste ha blivit propp mätta! Julia körde hårt med mig på gymmet, så det var nog tur att du inte följde med!!

Puss Hej!

2008-09-15 @ 20:49:03
Postat av: Sara

Fan vad du är ambitiös alltså!Själv lagar jag typ nudlar:P haha

2008-09-16 @ 17:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0