Moa

Idag så har jag haft en förläsning i Etik (igen)
Den var mycket bättre än den igår.
Idag så var lixom mycket intressantare, blev mycket diskution och så!
Älskar vi ska diskutera olika fall och exempel.
Hade en mycket trevlig diskution om vården med kajsa, tobias och torkel under rasten!
Vi pratade om hospis som jag inte visste så mycket om,
och om äldrevården och vården i stort!
Jag känner fortfarande att jag har valt rätt med sjuksköterska!!
Idag fick jag en sån iver att komma ut på golvet!
Jag vill möta människor!!
Jag vill bemöta människor!!
Jag vill göra mitt allra bästa som sjuksköterska!
Och för en gångs skull så längtar jag till praktiken!
I gymnasiet tyckte jag att det var jätte jobbigt och tråkigt!
Men nu ska jag ju få praktisera med nått jag vill jobba med!
Och med nått som jag faktiskt redan har erfarenhet av!

Som jag sa idag till mina vänner.
Min förra bransch (inom mode och sömnad) var så jävla ytlig!
I en affär ska man gå runt och vara ytligt trevlig.
Visst, jag tycker fortfarande jätte mycket om att sy.
Men jag vill inte hjälpa männsikor att hitta rätt storlek på kläder!
Jag vill hjälpa människor att må bättre!
Vården är inte ytlig, allra minst utseendemässigt då alla går runt i likadana kläder!
Man går in på djupet hur en patient mår, och man försöker lindra dens besvär!

Jag vet inte riktigt, men det känns som att jag har fått nån slags uppenbarelse idag!
Låter nästan religiöst, men de känns bara så rätt att bli "Syster Moa"

Jag vet inte hur jag ska uttycka mig och förklara mig riktigt så här i skrift,
Men det det känns rätt iaf!

Kommentarer
Postat av: Carina

Jätte fint inlägg som beskriver din känsla bra...jag blir riktigt rörd av dina ord.

Det kommmer nog att bli tre år med mycket Aha- upplevelser för dig.

2008-09-19 @ 22:36:17
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Sara

Fan vad jag avundas dig, vill också vara inspirerad!

2008-09-20 @ 00:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0