Säl i sundsvall!

Ikväll så gick jag och my på en solskens promenad,
vi utforskade sundsvall lite, alltid kul att se hur vår halvnya stad ser ut.
Det var tydligen fotboll ikväll på norrporten oxå,
guuuud vad mysigt med fotboll i solskenet, vi stod och
tjuvtittade genom en grind och hörde klacken ropa.
Sen gick vi vidare, kom ner till hamnen där vi satte oss
på en bänk och vilade oss i solen.
Och i vattnet så ser jag plötsligt nått som dyker upp vid ytan och sen ner igen.
Och de såg inte ut som en fågel, utan mer som en säl,
så jag ropar ut  - EN SÄL!!!! JAG SÅG EN SÄL!!
My ser lite fundersam ut, men vi sitter och tittar om den kommer upp igen,
och de gör den, och de var verkligen en säl!
Inte visste vi att de fanns sälar i sundsvall!
Sen när vi insåg att de inte skulle bli nå mer säl så gick vi hem,
en riktigt skön och lyckad promenad i 1½ timme!

 Så där såg sälen ut, fast mycket mindre för den var rätt långt bort!


Kommentarer
Postat av: Carina

Hi,hi jag ser er två sitta där på bänken och titta på fåglar....hur gammal är ni nu igen ;))

Men en säl...skitt så coolt :))

2009-04-13 @ 20:14:10
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0