Vårkänslor!

De är så mycket känslor med våren!
Ingen tvekan om att våren tar fram känslorna.
Jag har fyra kompisar som har hittat nån nu, bara i vår lixom!
Visserligen så snöade i torsdags,
men igår och idag har solen lyst,
och då spelar de inte så stor roll om de bara är några grader varmt.

Och nu är jag nyklippt sen i onsdag och så färga jag och my mitt hår idag.
Bara de gör att man blir lite glad i våren oxå, allt blir lite fräschare!
20 år har man fyllt oxå, härligt härligt!
Allt är på topp!

Känns så jäkla skönt med lite medvind i tillvaron,
även om de är lite tufft i skolan nu,
så leker livet med mig!

Om man ser hur jag hade de förra våren så är de ju en mardröm.
Känna sig ensam och utelämnad.
Även om tjejerna i min klass inte mobbade mig lr var speciellt dumma mot mig,
så hade jag ingen riktigt nära vän, nån jag verkligen kunde lita på,
och så ha en pojkvän som de bara var strul med gjorde att man
kände sig nedstämnd, ledsen och ensam i ljusdal.
De enda som gjorde att jag klara mig igenom den sista terminen
i gymnasiet var just att de var sista terminen, jag hade studenten i siktet,
och efter studenten så skulle jag få lämna ljusdal och allt ont med de!
För hade de här hänt tidigare under gymnasietiden så vet jag inte
om jag hade pallat att gå kvar i ljusdal. För jag mådde verkligen blä,
även om jag inte alltid visade de, lr prata om de.

Nu ser jag våren i sundsvall med glädje, många vänner, nära vänner,
och så har jag My, hon är mer än en vän!


Solen lyser på MIG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0