En besiktning utan dess like!

Idag när jag satt på jobbet och hade min frukostrast
så ringer mamma och låter jätte upprörd!
Då har hon precis besiktat min lägenhet med kvartersvärden,
och han hade tydligen synat hela lägenheten med förstoringsglas (typ),
Han hade krypit under handfatet på toaletten, dykt ner i toastolen
och tittat bakom spisknapparna, och anmärkt lite små-grejer här och där,
men de var väl inte de största bekymmret, då mamma puttsa till de på en kvart.

De var när han började anmärka dom olika fläckarna av spackel
på väggarna, och tyckte att vi skulle betala för att måla om allt,
som kriget började!
Mamma försökte förklara att väggarna såg ut så där när
jag flyttade in för ett år sen, och att jag inte har haft några
hyllor eller nått annat på väggarna.
Men hyresvärden trodde inte på mammas ord,
utan trodde snarare att hon ljög om spackelfläckarna.
När han sedan började mäta på väggarna för att räkna
ut hur många kvm som behövdes målas om,
och i sin tur räkna ut hur mycket vi skulle få betala,
så visste inte mamma va hon skulle ta sig till riktigt.
Aldrig att vi skulle betala för fläckar och hål som
fanns där när jag flyttade in, bara för att de inte stod i förra
besiktningsprotokollet!!!!
Så mamma kniper fram att vi kan fixa fram bildbevis
på att jag inte har satt upp nått på väggarna!
Hyresvärden säger att vi har en vecka på oss att fixa
fram bilderna och maila honom dom.

Så nu har jag letat fram lite bilder som jag har haft i min blogg
och skickat till hyresvärden. På bilderna syns de klart och tydligt
att spackelfläckarna redan finns där och att jag inte har 
några hyllor på väggarna!
Jävlar om han inte tror oss trotts bildbevis!!


Kul att lämna en lägenhet fint städad och få anmärkningar
på små skitsaker, och flytta in i en annan full med hål i väggarna
med oputtsadefönster och kanel i kökslådorna!




Till nått lite roligare iaf!
Fick några bilder av mamma som hon har tagit på
vardagsrummet i nya lägenheten.
Så här kommer en liten smygtitt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0