Inte bara jag!

Det är inte bara jag som har resfeber verkar de som!
När jag läser runt olikas bloggar och ser statusar på facebook
så ser jag att många är nervösa inför en resa just nu.
Dock ska dom inte iväg på en semesterort i en vecka
med sol och bad, som jag!

Utan dom ska iväg på samma resa som jag gjorde förra året,
en resa som formar deras liv!
Jag pratar om att flytta till en främande stad och börja plugga/jobba,
utan att känna en själ inom 5 mils radie (Minst!!)

Jag minns så väl hur nervös jag var för ett år sen,
grejerna var inflyttade i den lilla lilla lägenheten som
jag aldrig trodde att jag skulle klara av att bo i!
Jag hade knappt vart i Sundsvall nån gång,
och kände inte en människa, inte ens en liten!
Jag minns hur liten jag kände mig när jag
gick på stan för första gången, allt var nytt nytt nytt!
och jag var pytte pytte liten, typ 3 cm!
Första natten i sundsvall så var de fest i min korridor,
och nån plingade på min dörr, jag var skit rädd
och gömde huvet i kudden, kunde inte somna om
på ett tag!

Sen så drog insparken igång!
Helt plötsligt började jag lära känna en massa
nya människor, både från min nya klass,
men även andra studenter.
Jag började att tillhöra ett litet gäng,
de kändes skönt, även om de bara är jag och my
kvar från de gänget nu.
Jag blev indragen att börja jobba i vakten på kårhuset,
vilket ledde till att man lärde känna ännu fler.
Jag gick med i min linjeförening Emboli,
vilket gjorde att jag fick större inblick i hur
min instutition fungerar.

Idag har jag hur många vänner som helst,
trivs super bra i skolan, även om de är hård ibland!
jag känner mig hemma i den staden jag aldrig sett förr!

Och bland de finaste är att i år så är de jag som
är general för årets inspark!
Det är jag tillsammans med mina vänner som
ska välkommna dom nya studenterna,
och få dom att trivas lika bra som jag gör.
Introducera dom för studentlivet och skolan.

Insparken var för mig något av de roligaste
2 veckorna i mitt liv, och jag hoppas verkligen
att mina nya "nollor" ska tycka desamma!


Vinbrännbollen -Insparken 2008

Jag som är alldeles för full på hemmagjort rödvin,
och alldeles för lerig för mitt eget bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0