Kommunikations seminariumet

Hemma från seminariumet.
Hade tydligen blivit nått missförstånd med tidern, så hela gruppen hade vart där på förmiddagen,
Medans jag, kajsa, hanna och sanna kom på eftermiddagen tillsammans med vår lärare.
Så resten av gruppen hade kört eget seminarium utan lärare, medans vi 4 fick ha marie för oss själva :D

Mycket givande seminarium, vi gick igenom boken (på över 400 sidor), och dom olika sammanfattningarna på kapitelen som alla i gruppen hade fått tilldelade. Så diskuterade vi boken istället för att sträckläsa den inför tentan.
Mycket bra sätt att lära in på, specielt i ett sånt ämne som kommunikaton.
Vi hade många och ibland nästan djupa diskutioner om allt möjligt som kom upp.
Men mest om hur man bemöter patienterna. Marie vår lärare är så bra! Gillar verkligen henne!
Om jag var sjuk så skulle jag vilja ha henne som sjuksköterska.
Och hon har jobbat på hjärt-avdelningen, och kommer med så spännande patientfall hela tiden!
Skulle faktisk själv kunna tänka mig att vara på en hjärtklinik, känns spännande och jag tycker att jag har rätt bra koll på hjärtat, iaf dess anatomi!

Vi diskuterade oxå hur andra ser på sjuksköterske utbildningen, vissa tror ju verkligen att man läser lite i en skola, typ som komvux och sen har lite praktik på sjukhuset så är de klart.
Men så är de ju verkligen inte!!! Det är ju en högskole/universitetsutbildning på 3 år.
Och de är faktiskt en av landets tuffaste utbildningar, och sen så har sundsvall en av tuffaste av alla i sverige.
Jag trodde själv att man bara sökte, kom in, plugga i 3 år och sen var de klart.
Men de är ju fan i mig svårt och klurigt!! Vissa kanske tar de som en klackspark, men dom flesta tycker faktiskt att de är svårt. Så var rädd om och snäll mot alla sjuksyrror där ute, dom har kämpat hårt för att kunna ta hand om er!

Och en glädjande nyhet från Marie var att vi ska skippa en bok och en hel del på tentan och ta de i Maj istället!
Så nu blev de mycket mindre att plugga på, en fjärdedel försvann lixom!

Nu ska jag gå upp till My och våldgästa henne och kolla om hon har bakat nån kladdkaka till mig,
och så ska vi väl diskutera vilken biofilm vi ska se, har ju fått biobiljetter från kårhuset för vi jobbar där.

siii yaaa gott folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0