En helg i Stockholm

Nu har jag kommit hem från Stockholm,
och som jag har tjatat om de före
så är de väl bäst att jag berättar
lite om hur jag har haft de!

TORSDAG
Jag mötte upp Björn som planerat
på tåget i gävle (som by the way var försenat).
Vi tog oss ut till min fasters lägenhet,
där myste och rådde om varann hela kvällen,
och lagde lite spagehetti och köttfärssås.

FREDAG
Jag och Björn åkte in till centralen på eftermiddagen
och mötte upp My som just anlent från Värmland.
Vi låste in My´s väska för att sedan ge oss på
shopping runda!
Björn var super taggad och fyndade,
My var lite slö efter den långa bussresan
och hade lite ont i huvet.
Själv pendlade jag mellan dom båda
människor som jag just nu tycker mest om <3
Jag investerade iaf i en mineral eye-liner och en
ny mascara, tänkte prova en lite mörkare sminkning
runt ögonen nån gång jag oxå (typ 6 år efter alla andra).
Och sen hitta jag ett par jätte fina och sköna svarta
sandaler på H&M tillsammans med en randig t-shirt
och ett hårspänne.

Vi åkte hem till västra skogen och handlade och förberedde
för lite tacos. My åkte in till centralen på kvällen
och hämtade Jon, och sen blev de Taco-time!
Lite mys på balkongen innan de var tags för sängen.

LÖRDAG
De var den här dagen vi alla har laddat för!
Gröna lund stod på schemat.
Vi kom vi 12 och gick vid 20,
och på 8 timmar hann vi åka en massa,
trängas med en massa folk i långa köer,
och lapa i oss bra med sol och värme!

Vi åkte den här nya berg-och-dalbanan som heter "Insane"
Den hade vi hört skulle var en värsting och den såg
rätt läskig ut oxå! Vi köade länge.
Och när vi väl fick åka så var de över på 75 sekunder,
och inte var den så värst läskig heller!
 
Nått som jag därimot tycker är läskigt
är fritt fall! HUA!
Men My och Bjön är våghalsar och åkte
till och med tilten! (den som lutar lite fram oxå).
Jag och Jon stod kvar på marken och vilade
lite i skuggan!
 
Lite lunch paus i gräset efter allt åkande!


Lite roligt i skrattkammaren!


När vi tröttnat på alla köer och åkattraktioner
i värmen och folkmassan så drog vi in till stan
för att unna oss en god middag!
Och tydligen så var de jag som kände till
stan bäst och skulle tipsa om ett bra matställe,
som inte föll in under kategorin "snabbmat".
ÖH tänkte jag! Jag kan inte sthlm så bra.
Men en resturang minns jag, och jag mindes
till och med hur man gick för att hitta den!
Mongolisk buffé blev de på Djingis Khan.
 

Vi åt och hade de bra!
Men Björn missuppfattade efterrättsbordet.
Det ni ser på bilden är frukt, glass och isbergssallad!!!


SÖNDAG
My och Jon åkte vid elva tiden in till centralen
för att ta sina bussar åt olika håll hemmåt.
Jag och Björn åkte vid tolv efter att ha städat
och donat lite i lägenheten.
Hann med en liten sväng in på en affär i stan
så Björn kunde fynda ytterligare lite kläder,
jag tror han var i ett fyndar stimm hela helgen!
Sen så satte vi oss på X2000 och begav oss hemmåt.
Lite (läs mycket) jobbigt blev de när jag skulle kliva
av i gävle och byta tåg, men tillslut så kom jag iväg.

Nu sitter jag hemma i Alfta igen.
Ska upp och jobba imorn,
precis som dom andra 3 som jag har
spenderat en underbar helg med!!!!

(sämst kavlité, jag vet)

Kommentarer
Postat av: Carro

Snygga sandaler Moa!

2009-07-21 @ 20:13:55
URL: http://carolinamalmbogg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0