Jobb, kalas, bio

Igår så gjorde man ett pass på jobbet igen,
vi har så lite pensionärer nu så man har
inte super mycket att göra.
Antingen så går dom vidare till dom
sälla jaktmarkerna, hamnar på kortids
eller på sjukhus.
Undra vad vi gör med dom igentligen?

Men som sagt, en lugn dag på jobbet,
och inte så mycket att göra.

Sen när jag kom hem så var de bara att äta lite
och hoppa in i duschen.
För vi skulle iväg till Farmor som fyllde 79 år!
GRATTIS FARMOR!
Mina småkusiner var oxå där,
och dom var de fart på minsann!
Men dom var inte jätte duktig på att
leka kurragömma,
(Alexander avslöjade vart han gömmnde sig
innan han sprang iväg).

Vid halv åtta så åkte vi vidare mot Edsbyn,
där jag och Elias skulle se den nya Harry Potter filmen.
 
Den var inte super bra.
Men gick väl att se på.
Lite jobbigt att den var 2½ timme lång,
och biosalongen var jätte kvav och varm!


Mina föräldrar flydde huset imorse,
dom ska ut med husvagnen runt östersund om jag
inte minns fel.
Så nu är de bara jag, huden och hönsen hemma.

Snart ska jag åka in till bollnäs och lämna in 
min telefon på lagning.
Ska passa på och handla på coop oxå.

Sen har jag planerat ett bullbak idag,
och kanske att jag orkar börja sy på
min planerade jeansklänning.


seee yaa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0