Tillbaka till verkligenheten

Ja då var men hemma i alfta igen.....
En veckas semester är slut i sundsvall.
Fort gick det, alldeles för fort!

Men i fredags så blev de lite kalas iaf!
eller lite och lite, blev rätt kalas!
Både jag och björn!
Men roligt hade vi,
och skönt var de att kunna festa med
sin pojkvän utan att det känns konstigt,
utan att jag blir arg, och utan att han blir arg.
(så var de förr)
Men med björn är de bara roligt!

Blev tyvärr inga bilder från förfesten,
men ett par från kårhustältet blev de iaf!

 
   Jag och Ida var linslusar tror jag!
Sofie och Jag



   
Jag och Björn som blev lite puss-sugen

fler bilder finns på facebook


lördagen var de dags att dra fram gummibåten
som vi hade investerat i tidigare i veckan.
Ett halvt kilo kyckling och pastasallad
packades ner i kylväskan tillsammans
med lite meloner.
Sen tog vi bussen med ett gäng andra
studenter som var lika bakis.
hoppade av i bergsåker,
då blåste vi upp våra gummibåtar
och gjorde oss redo för en 5 timmar
lång färd in till stan.

En bra uppslutning blev de,
ca 80 pers, och 60 båtar (många åker 2st).
helt sjuk syn med alla båtar i olika färger som
guppar iväg. Och vi hade en stor lyxbåt att åka i,
och en liten barnbåt på släp att ha mat och sånt i.

  
  
Vi hade en sån där stor fin blå gummibåt som man lätt kan åka 2 st i,
och så hade vi en sån där liten gul (som killen på bilden grillar på)
som "mat-båt".
Bilderna är tagna medans dom flesta åkte i en stor klunga
och vädret var solig och varmt, allt var super mysigt!

Efter några timmar blev de molnigt och lite kallt,
och eftersom man var halvblöt så börja man frysa!
Då var de inte lika roligt att åka båt längre.
Men vi knöt fast oss med en kompis som
hade en likadan båt som oss,
så fick han och björn paddla tillsammans
in till skolan, för de gick snabbare.




Men så kom söndagen (idag).
Dags att packa ihop i lägenheten,
först alla mina saker jag skulle ha med till alfta,
och sen ta fram flyttlådor och börja flyttpacka.
Nästa gång jag kommer till sundsvall flyttar
jag till min och My´s stora trea :D

Åkte ner på stan där Björn rev kårhustältet,
och pussa han hej då.
Men vi syns ju om knappt 2 veckor igen,
då vi ska till stockholm och roa oss lite!
Sen blev de 2½ trötta timmar hem i bilen.

Och nu måste jag verkligen gå och lägga mig,
börjar jobba 07:30 imorn!



God Natt

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0