Update från sundsvall

Soliga och dövarma dagar här uppe i sundsvall!
Nästan olidligt varmt,
fast man ska väl inte klaga när de
är sånt sommarväder man längtar efter regniga dagar.

Måndagen tillbringades i bil 2½ timme.
och tack gode gud för AC när de är så varmt!
jäkligt skönt att ha volvon, svalt och bra komfort!
När jag kom fram så blev de mys med björn nästan
hela dagen, vi åt ute och myste.

Tisdagen startade tidigt, vi vaknade vid kl 8 av värmen,
vi åt och gjorde oss i ordning.
Sen gick vi ner till mitthem för att fixa
ett parkeringstillstånd till volvon,
sen hem till björn en snabbis.

För att sedan ta bilen ut till birsta.
Där så gick vi runt på mediamarkt lääääänge,
har man en teknik galen pojkvän så ska
de såklart pillas och tittas på allt!
Sen blev de elgiganten, där björn skulle
titta på en dataskärm, och de tog tid.

Jag satte mig en en fotälj som jag hittade.
Efter ca 45 min så åkte vi därifrån tomhänta.
Claes olhson blev nästa anhalt.
Där investerades det i en stor gummibåt
tills på lördag (gummibåts åkning med ca 70 pers).
Och björn hitta ett nätagregat (tror jag de var).
Sen återvände vi till elgigaten för att spendera
yttligare 45 min där. Björn lyckades tillslut
välja ut en skärm, och jag skulle fixa en ny dator till my.

Jag gick som jag var tillsagd att göra till kundservice
och lämnade fram en bunt papper från my´s dataväska,
sa att en laptop har blivit reklamerad, killen pillade på
pappren, och sen pilla han på datorn.
För att tillslut ge mig kvittot och säga:
Sådär ja! bara att gå ut i butiken och kolla på nå nytt!

Så där stod jag med ett tillgodo kvitto värd 5500 kr!
I´v got the power! kändes de som iaf.
Sen kom den svåra uppgiften att välja ut en ny laptop till My.
Efter att både jag och björn övervägde både de ena och de andra,
så blev de en DELL.
Lite små jobbigt är de ändå
att välja ut en sån dyr och viktig sak som en laptop
till en kompis, men jag hoppas att hon blir nöjd med den,
och hon vet ju vad hon ger sig in på med ett sånt uppdrag.

Så jag gick ut ur butiken med en laptop i handen,
och björn en dataskärm och hörlurar.
Jäklar vad de kändes som att vi hade shoppat en massa
dyra grejer när man kolla på alla saker bak i bilen.

Måste bara tillägga att jag gjorde en äckligt snygg
parkering på CO, jag tror att björn blev lite impad iaf!

När vi kom hem så var de lite pillande med datorer hos björn,
sen gick jag hem och städa lite.
På kvällen gick vi ner på stan där gatufesten äger rum,
vi satt i kårhustältet och snacka med en massa folk,
kul att träffa alla igen!
Dock försöker dom få mig att jobba nu i veckan,
men är inte jätte sugen.
Blev kvar till midnatt då dom stängde.

Onsdagen, alltså idag, så sov vi ganska länge, till tio iaf.
30 grader i lägenheten och 30 grader ut, hua va varmt!
Vi gick ner på stan för att köpa lite grejer på claes olhson,
apoteket, systemet och olhssons tyger!

Och visst är de great att de blev fint väder på
gatufest veckan, men de är lite för varmt med allt
folk och jippon på stan, blir så matt!

Palla inte att släpa på alla grejer hem,
så vi tog bussen.
När jag kom hem så gjorde jag nått så
spännande som att städa badrummet!

nu blev de är väldigt långt inlägg,
så jag går nog och gör mat istället!

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken semester då har shoppa teknik och städa toaletten :/

...men det är halva veckan kvar, så det finns lite tid till yippo och tok kan jag tänka ;)

2009-07-01 @ 18:26:17
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: my

Det blir nog jätte bra ska du se! och grattis till den snygga parkeringen!:P

2009-07-02 @ 16:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0