Kommit hem till Alfta

Igår så skrev jag den där tentan som släpat efter,
den som är så viktigt att jag klarar så jag
får fortsätta min utbildning i höst.
Den kändes bra iaf, frågorna var inte
allt för svåra. Jag räknade ihop poängen,
och drog bort några på frågor jag inte kände mig
helt säker på, och då skulle de räcka till ett C,
vilket är ganska bra betyg, så då måste
de nästan räcka till ett E alla tider.
Jag är glad så länge jag inte får ett F!
Om 3 veckor får jag nog veta hur de gick.

Efter tentan gick jag hem och packa allt
som skulle med hem till Alfta, och städa
lite i lägenheten. Följde med Björn och storhandla
med bilen och så beställde vi mat från
godaste thai-kiosken.
Hade tänkt att komma iväg vid fyra-fem tiden,
men jag tror nån hade lite svårt att släppa mig,
så jag kom inte iväg fören vid halv sju.
Men jag spenderade gärna några
timmar extra med mys och gos med han.

Lite tråkigt att brumma själv i min lilla bil,
men efter knappt 2½ timme så var 20 mil avklarde.
Tråkigast av allt var att bli omkörd hela tiden
på motorvägen, och eftersom de är motorväg
mer än halva vägen så blev jag omkörd
väldigt ofta, men men, jag har en bil,
och den går frammåt, de är ju tur de iaf!

Idag så startade dagen lite halv segt med en film.
Men sen så var de bara att inse att jag var tvungen att
städa mitt rum om jag ska kunna bo där i sommar.
Och i mitt rum har de inte städats på väldigt länge.
Och mina föräldrar börjar tröttna på att min
stora industrisymaskin tar upp så mycket plats
i hallen uppe, när jag ändå aldrig är hemma.
Så dom tycker att jag ska klämma in den i mitt
lilla rum, men jag ville renovera mitt rum först,
men jag insåg att de kommer att ta tid,
så jag tog tjuren vid hornen och greja om
riktigt i mitt rum. Min stora 170cm breda säng
försvann och kvar blev bara en 80cm´s.
En liten syhörna blev till oxå.
Rensade ut två stora kassar med skräp,
och 3 kassar/påsar med kläder.

Det röda i mitt rum får jag väl drass med
ett tag till, men ska försöka få pappa
att hjälpa mig i sommar, vill ha vit
pärlspånt i hela rummet, förutom
på den stora väggen där jag vill
ha en fin vit mönstrad tapet.

Här kommer lite bilder från idag.

Under städningen
  




Efter städningen
                

Lite insperation över symaskinen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0