Mycket nu alltså!

Idag så fick jag sommarlov!!
(om man bortser från en vecka tentaplugg då)
Men opponeringen gick bra, lite små fix
på rapporten bara, men de var fixat innan kl 14 idag
och inskickat på nytt så läraren kan göra sin bedömning.

Sen så var vårdförbundet på skolan idag,
så jag och kajsa passa på och gå med,
man får de ju så mycket förmånligare om man
går med nu medans man pluggar!
Fick en hel väska full med grejer!

En massa tidningar och broschyrer, nagelfil, läppbalsam och plåster.
Sen fick man välja en present, då valde jag väskan, den verkade bra.
Och så köpte jag en "vårdklocka" som man sätter fast på tröjan för 70 kr.
Mycket nöjd måste jag säga! kändes som lilla julafton med alla grejer.

Sen hitta jag Björn i en datasal så vi gick och åt lunch på pizza city.

Sen gick jag hem och vilade en stund.

Sen så satte jag mig och kolla på blocket efter soffor,
vet inte riktigt hur jag ska göra där.
Antingen köpa en billig soffa, men då kanske
de inte blir en sån fin.
Eller så sattsar man på en lite dyrare och finare soffa
som man kan ha kvar länge sen.
Och så hoppas jag ju på att få sälja min soffa för 2000kr oxå!

Men så ska jag ju köpa en TV oxå, och de kommer att landa
på ca 6000kr med TV och DVD/VHS-spelare.
Plus att man kommer väl få behöva köpa en massa andra saker
till nya lägenheten.

Vet inte riktigt hur jag ska göra, man vill ju inte att alla pengar
man tjänar ihop i sommar ska gå till möbler.
Men samtidigt så har jag kunnat lägga undan en hel hyra den här
månaden för jag har hyresfritt, plus skatteåterbäringen
som kommer före midsommar. Och de landar tillsammans
på 9000kr (ev. + 2000kr för min soffa).
Och sen 3 löner på de! Och de är rätt mycket pengar.
Och sattsar man på lite redigare grejer så har man
ju de fixat för sig många år framöver.

Fast samtidigt kan jag ju komma undan billigare med en annan soffa
i dom lägre prisklasserna, och My sa att hon kunde hjälpa till och betala
lite på soffan, eftersom hon oxå kommer att nöta på den en hel del.
Ja jag blir snurrig av allt!!
Som tur är så har jag hela sommaren på mig att fundera
och kanske diskutera lite med andra hur jag ska göra.
Men i mitt huvud är jag påväg att flytta nu!!
Känns så roligt!

(kul att jag flanerar ut halva min ekonomi på bloggen, haha)


TÅL OCH TÄNKAS PÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0