Sommar - Bra eller Anus?

Minns ni när man var liten och fick sommarlov?
När man hade 10 veckor att spendera på vad man ville.
Man fick vara uppe länge på vardagarna,
man lekte med kompisar hela dagarna
och åkte på semester med familjen.
Man solade och badade,
behövde varken tänka på läxor eller jobb.
Bara alla andra kompisar som oxå hade sommarlov.

Nu är det andra tider.
Sommar betyder att allt plugg ersätts
med långa dagar av jobb.
Inga sena kvällar varken på vardagar eller helger.
Man får flytta hem från den stad man älskar,
och alla människor man tycker om där!
Alla åker hem till sitt och pinas utan sina
vänner och pojkvänner/flickvänner.
Nä sommaren känns inte alls rolig
nu längre!
Åka hem till alfta utan mina fina vänner
och pojkvän, usch vad sugit!

Men till hösten kommer alla tillbaka
till sundsvall, jag kan vara med björn,
och jag och my har flyttat in i en
stor fin lägenhet.

Att hösten som annars kan kännas
grå och trist kan bli så efterlängtad!


Hösten i Sundsvall -08

Kommentarer
Postat av: My

Precis! Jag vill ha höst nu!!!

2009-06-11 @ 10:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0