Blev inte som jag hade tänkt mig....

Idag så har jag haft "ledig" dag,
jag har iaf inte haft några föreläsningar och därmed
gett mig själv ledigt.
Började med att sova ut riktigt, sååååå skönt!

Sen på eftermiddagen så knalla jag ner på stan för att uträtta ärenden,
började med ungdomsmottagningen, skulle ha ett nytt recept till p-pillren.
Men de fick jag inte av  barnmorskan, för jag hade migrän ibland,
med symtomer att de "blixtrar" för ögonen och blir som prickar.
Och då blev de tillsammans med ökat östrogen intag en risk för blodproppar.
Jaja, men nu har ju jag ätit samma piller i ca 3 år utan problem,
men den fega barnmorskan vågade bara gå enligt rekomendationerna.
Så hon skrev ut minipiller åt mig istället som jag ska prova.
Och om jag inte trivs med minipillren så måste jag ha en
läkartid för att få tillbaka mina gammla p-piller.
Hisspig barnmorska de där.
Och hon sa att de var för att skydda både mig och henne.
Men jag tror de sitter i att hon är så rädd att skriva ut p-piller till mig
om de sedan skulle visa sig att jag fick en blodpropp.
Att hon ska åka dit på de.
Men får väl ge dom här nya pillren ett försök iaf.

Sen skulle jag ut och leta efter en present till niclas när han fyller 20 år.
Men de sket sig oxå när jag inte hitta de jag hade tänkt.
Mötte upp My på stan, först leta vi skor åt henne,
men vi hitta inga bra.
Sen skulle vi hitta kläder till internfesten på fredag,
men med temat som vi fått (hemligt) så var de inte så lätt att hitta nått bra.

Väl hemma så lagade jag mat och åt innan de var dags
för en sväng ner på stan och kåren igen.
Vaktmöte i vanlig ordning.
Det som dock var lite oväntat var att jag tog åt mig att bli
ordförande i vakten, nått som jag länge har tackat nej till.
Men gjorde en deal att ta åt mig posten om jag slapp jobba lika mycket.
Men istället måste jag gå på ledningsgruppmöte varje tisdag oxå.
Vi får se om de blir för mycket för mig, lr om jag klarar av uppgiften.

Nu är jag hemma och ska njuta av lite tv-tittande och slappna av!
För vad annars gör man inte på sin lediga dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0