Jag åker karusell



Det känns som att jag sitter i en karusell just nu,
allt bara snurrar, man kan inte tänka klart,
allt är bara suddigt, och man kan inte urskilja
människorna som står och ser på.

Jag har så himla mycket i huvet just nu att jag sitter
som förlamad hemma och inte vet vart jag ska börja.
Den här veckan blir de kåren i princip varje dag.

Måndag:  Ledningsgruppsmöte
Tisdag:   Ansvarsfull alkoholserverings kurs
Onsdag:  Vaktmöte
Torsdag: Ansvarsfull alkoholserverings kurs
Fredag:  Internfest som vakten anordnar
Lördag:  Åverålsfest

Jag funderar på om jag inte skulle skippa internfesten på fredagen ändå,
jag orkar inte fixa nån utklädnad, plus att jag har omtenta i
läkemedelsberäkning kl 09:00 på lördag morgon,
och vill ju vara fräsch i huvet så de inte blir några
slarvfel den här gången! Jag måste klara den!!

Igår så anmälde jag mig till åverålsfesten oxå,
kände att jag behövde ha lite roligt nu i allt de tunga,
plus att My är hemma i värmland och Björn ska
ut i skogen och leka med hemvärnet,
Vill inte sitta ensam hemma en lördagkväll och deppa.
På åverålsfesten såg jag ut att känna nästan alla som
skulle dit, och 100 spänn för mat, 3 cider och ett märke är ett riktigt bra pris!

Kåren må va den tyngsta stenen den här veckan tillsammans med
läkemedelsberäkningen, men sen finns de stenar som är tyngre som
jag kommer att få släpa på i många veckor framöver.
Den nya kursen innehåller 3 moment, en rapport, en muntlig undervisning
som ska vara überpedagogisk och en gruppuppgift där vi ska göra
en poster utifrån ett patientfall.
Plus att jag har en omtenta på 10 hp att plugga på,
så man kan ju säga att jag pluggar på 150% nu. Fy fan

Jag vet inte vart jag ska börja, allt är bara kaos i huvet!
Sen så är de andra grejer som tar upp en stor del av mina
tankar just nu, men bloggen är dock inte rätt forum att ta upp de i.

Jag får sätta mig ner och göra en plan,
lägga upp en strategi och prioritera på nått sätt.
Ursäkta om de här inlägget blev lite deppigt,
men jag behövde skriva av mig lite.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0