Skam den som ger sig!

Ja ger man sig bara fan på att man ska klara nått,
så gör man oftast de!

Jag satte mig med mina 2 laptops,
och på mindre än 2 timmar har jag ordbajsat fram
1½ sida diskussion till rapporten, som nu kan kallas för färdig!
Det känns väldigt skönt, nu ska jag göra som min gamla
svenska lärare L-O sa i gymnasiet, låta arbetet ligga
ett par dagar för att sedan se på den med andra ögon,
fixa till finliret!

Så här ser de ut nu för tiden när man pluggar!
Inga block och pennor så långt ögat kan se!

 

Resten av veckan ska jag ägna åt att börja med min power-point presentation
till undervisningsövningen som jag har nästa torsdag.
Jag har bestämt mig för att undervisa om tarmsjukdomen Morbus Crohn,
dock har jag inte riktigt bestämt mig vilken vinkel jag ska ta de ur,
men de löser sig! En liten dröm jag har inför övningen är att jag ska
hitta en film när dom går in med gastroskopi och tittar på
ett crohn-drabbat område, men de känns lättare sagt än gjort!

Nu blir de mat!



Kommentarer
Postat av: Sofie Larshans

Ser att du har skaffat dig en liten mini-pc, jag funderar också på att göra det men mina kära vänner av det andra könet säger att dom inte är nå bra.. Men eftersom du är av mitt kön och har en så tänkte jag höra med dig hur du tycker den är? Och vad du har för någon? Jag har ju min stationära som fungerar jätte bra men det skulle vara så skönt att ha en liten och lätt sak som man kan ta med sig till biblioteket och plugga på och som man kan skriva på under tågresan hemåt när man väl tar sig hem.. Det andra könet verkar inte förstå att man kan köpa sig en dator som man inte tänkte spela på och ser inte saker ur min synvinkel..

2009-11-27 @ 09:24:42
URL: http://sofielarshans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0