TRÅKIGT!

Vissa dagar så skiner inte solen helt enkelt,
idag gör de verkligen inte de!!
Det är grått, blött och jävligt trist ute,
all snö som kom innan helgen är ett minne blott,
i 7 graders värme är allt bara blött och grått!

Skulle ha vart i skolan kl 9 imorse,
och haft föreläsning i "kulturmöten i vården",
men alla föreläsningar i den här kursen hitills
har verkligen sugit, visst budskapen är bra,
men föreläsningarna är sega och man fladdrar
lätt bort i andra tankar, för att sedan återgå till
att lyssna och fundrar på vad f*n hon pratar om där fram.

Klockan 13:15 har jag som plan att närvara på
föreläsningen om "lärandet" i allafall.
Känner mig inte jätte pepp för de heller,
men de är väl bäst att pallra sig iväg på nått!

Det jag vill poängtera är att idag är de
en jävligt grå dag, allt känns tråkigt.

Igår var de rätt mysigt, förutom bakis känslan då,
men Björn kom över, vi kollade reprisen av Grey´s,
lagade tacos och mumsade i oss, och sen kollade
vi på "Kenny Begins" med kenny starfighter,
en sån jävla klockren film!
Vi myste och hade de så bra.
Skönt att bara ha varann att tänka på!

Nu ska jag väl gå och diska eller göra nått annat tråkigt.

BLÄÄÄ


Uppdatering
Kom aldrig iväg till skolan,
känner mig verkligen inte på topp idag,
och att de spöregnar ute gör en inte mer lockad
att gå till skolan med noll motivation.
Men jag ska börja klura på rapporten här hemma.
Och om jag får ha en grå dag hemma med tankar som flyger,
kanske de går bättre att gå till skolan resten av dagarna i veckan.

Idag är ordet verkligen BLÄÄÄ

Den här tiden på hösten är den tråkigaste,
alla fina färger i träden är borta,
nu ligger löven istället på marken och blir
gegga av allt regn, nakna träd och gegga är de bara!
Det är nu man längtar efter snö som lyser upp
och gör allt mycket ljusare.
Snö och julpynt skulle kännas mycket bra nu!
Geeeee miiiig!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0