Blä!


2 av 4 examinationer gjorda
2 av 4 examinationer kuggade

Fick tillbaka läkemedelsberäkningen idag,
kuggade fanskapet med en halv poäng,
17,5 p fick jag, och 18 p var godkänd gränsen.
När jag tittade igenom den så såg jag att jag
hade fått ett halvt poäng avdraget för ett slarvfel,
så hade man bara använt hjärnan så hade jag klarat den!
Känns så fruktansvärt surt.


Den här kursen tar verkligen knäcken på mig,
jag är dödligt trött varje dag när jag kommer hem,
fryser och mår inge bra alls.
Och man bara pluggar pluggar och pluggar,
och än så länge har jag inte klarat nån tenta,
(har visserligen inte fått tillbaka den stora tentan,
men den är jag säker på att jag har kuggat ändå).

Känns svårt att hitta motivation att sätta sig och
plugga och ens vilja göra nått.
Samtidigt så vill jag absolut inte hoppa ner en termin,
skulle kännas så misslyckat att behöva gå 3½ år istället för 3 år.
Och de går inte att hoppa av heller, inte när man redan sitter
på 1½ års studielån som måste återbetalas,
och ska jag inte bli sjuksköterska så vet jag inte vad jag ska göra?
Jag vill inte direkt flytta hem till Alfta och gå arbetslös,
de är fan den största fasan av alla!


Sökes: Energi, motivation och piller som gör att man klarar alla tentor.

Finnes: utpumpad sjuksköterskestudent på Mittuniversitetet i Sundsvall


 


Kommentarer
Postat av: mamma kikar in

Jag vill ha na :)

Älskar henne nämligen....och det finns tåga i dig, det vet jag. Men förstår att du tappar modet....

1/2p :/ måste kännas skit, men du är ju inte puckad om man säger så, tänk om det mesta var tok då.

2009-10-22 @ 22:08:51
Postat av: Hanna

Nu jävlar Moa ska vi klara det här ;) Det måste gå, tänk att alla sjuksköterskor har klarat det, varför skulle det då inte gå för oss? Läkemedelstentan klarar du lätt på nästa försök. Kram

2009-10-25 @ 22:24:00
URL: http://fnittertanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0