Galet!

Inatt kom jag hem från sjöslaget 2009!
Vi (Moa,My och Björn) åkte ner till sthlm i söndags med ett morgontåg,
slog ihjäl några timmar på stan, jag hittade dock bara ett linne :/
Sen vid fyra tiden åkte vi till siljaterminalen (gick dock vilse lite på gärdet).
Där blev de en 3 timmars förfest med alla studenter!
Jag bytte till mig några fina märken, så nu har jag lite och sy igen!
Efter en cider och en flaska vin så gick vi på båten
med över 2000 andra studenter!
Jag och Björn lyckades däcka de första vi gjorde
när vi kom till hytten! (blir så trött av vin).
Vid tio vakna vi igen, tog en dusch för att
vakna till liv (och för att få ordning på min badhairday!)

Trodde aldrig att jag skulle komma igång igen,
vart helt död i huvet och snortrött.
Men efter nån grogg så var de liv i stugan igen!
Jag och Björn gick runt bland hytterna för att
hitta en trevlig hyttfest att våldgästa.
Vi hittade några gymnasievänner till Björn,
och dom var bra i gasen!
De blev riktigt roligt, och riktigt gungigt!
Ja usch vad de gunga ett tag!!
Ute var de jävligt blött, kallt och blåsigt,
så där blev inte kvar speciellt länge (bara för Mirres rökpauser).
I nån hytt, nånstans på båten blev jag nån slags
musikexpert (hur gick de till?).
Och lärde mig hur man gör med en iPod (okey, har aldrig tagit i en sån förr).
Ah, och moa blev en DJ!
Minns inte riktigt vad vi hittade på sen.
Men jag och Björn tröttnande vid 4 och gick och la oss.

Måndagen kom med ett bankande på dörren!
De var Mirre och Co som ville ha förfest kl 10
hos oss, men vi ville sova en stund till, så sorry.
Sen började den långa väntan till buffén,
och såklart hade vi fått den sista sittningen kl 15!
Där blev de livat i matkön, och tacosbuffén var lite av en besvikelse.

Men mätta i magen klev vi av båten vid kl 18.
En timme senare började bussen rulla hem mot sundsvall!
Det var så skönt att komma hem till min kära stad vid 23:30,
nu skulle vi bara hämta bilen och åka hem.
Dock så hade jag klumpfot på gasen och rusade förbi en
korsning, såklart samma korsning som polisen står i!
dom följer efter mig och blinkar, så de var väl bara att stanna.
Lite fort tyckte dom att de hade gått, men dom hade ingen
hastighetkamera (eller vad de heter), och sen fick man tydligen
inte köra på esplanaden efter kl 23. ajabaja!!
Visade körkortet, blåste (fatta nervöst när man har vart och festat
och så får man blåsa, även om man vet att man är spiknykter!!!)
Sen ville dom se att alla hade bilbälte, jaaaa ropade alla i kör.....
.....utom emmeile, hon kan inte ljuga, hon satt i mitten där bak
och hade inte orkat krångla på sig bältet och pep: njää.
1500kr i böter för de! Stackars emmelie, men jag ska ge henne
några hundra, de var ju ändå jag som körde lite vårdslöst
så hon åkte dit på de.
Jag hade ju en jävla röta kan man säga,
jag skulle igentligen oxå åka på böter, men dom två kvinnliga
poliserna bestämde sig för att informera mig och reglerna istället,
dom fatta att vi var studenter (alla hade åverål på sig)
och inte från stan, och att de inte är lätt att köra i sundsvall med alla regler.
SÅ TACK GODE VEM DU NU ÄR SOM SKONA MIG!!!!

idag sitter jag och pluggar och känner att jag har haft en rolig helg
och en jävla massa tur!
Dock så blev de helt plötsligt mörkt och jag hade inte ätit middag.
Men nu ligger de lax i magen.
Ska sätta mig i soffan och kolla på tv och plugga lite till!
För nästa tisdag är dagen D, helvetesjävlatentadagen!!!!

                                          





  Ska se om de kommer bilder från sjöslaget på facebook,
orka typ inte knäppa några själv.

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0