2 blev till 4

Ikväll så fick jag och My 2 inneboenden som ska
stanna tills på Lördag.
Dom är svarta, lurviga och lite påhittig!
(passar bra i nacksta med andra ord).

Det är iaf katter jag pratar om!
Ska bli kul att vara kattvakt,
har alltid velat ha katt, så nu får man
prova på de lite.
Underkvällen så har dom utforskat vår lägenhet
mycket grundligt, provsuttit alla
fönsterbrädor och smakat på krukväxterna.

Har även vart på ledningsgruppmöte idag på kåren,
känns så svårt att släppa vakten,
speciellt nu när de verkar ordna upp sig så fint
i de där huset. Men Ida har ju tillträtt som vaktchef nu oxå,
och med hennes hjälp tror jag att jag kan sitta kvar :)


Dagens lärdom
När man får ett hjärtstopp i form av asystoli,
alltså när de bara blir ett rakt sträck på EKG-skärmen,
så kan man inte elkonvertera för att få igång en sinusrytm,
utan man kan bara få igång hjärtat med hjälp av läkemedel.

Så alla gånger ni ser på tv/film och en patient får hjärtstopp
och de blir ett rakt sträck på EKG:n, och dom stöter igång hjärtat
så gör dom fel, de är ju omöjligt!! Lite roligt att veta, för de är en ganska klassisk sen
i sjukhus-serier och filmer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0