En seg dag

Igår så träffade jag Björns mamma för första gången,
vi var ute och åt på 7 kryddor här i stan alla 3.
Det var mycket trevligt!
Sen åkte vi hem till Björn och drack te,
vi satt och pratade ända till kl tio,
sen var de dags att åka hem för att ladda
inför en heldag i skolan!

De var en sån himla seg dag de har vart idag!!
Började med att jag försov mig,
visserligen bara en halvtimme,
och jag hade gott om tid ändå och
kom inte försent till skolan,
men dagen blir så upp och ner ändå!

Föreläsningen vi har haft hela dagen idag
har handlat om cirkulations sjukdomar,
intressant, då de täcker in
hjärt- kärlsjukdomar,
men svårt att hålla koncentrationen uppe
hela dagen!

Men jag kom hem rätt så tidigt ändå,
typ vid två tiden.
Och hemma så väntade två små rackare
på mig!

 

Dagens lärdom
Hjärtsvikt är en mycket allvarlig sjukdom,
och är igentligen bara ett symtom på
en rad andra hjärt- kärlsjukdomar!

20% av befolkningen lider av hypertoni (högt blodtryck).

190 000 svenskar lider av angina pectoris (kärlkramp).

Ca 42 000 svenskar drabbas av hjärtinfarkt varje år,
men dödligheten har minskat med 30% sen 1999.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kikar in från jobbet, ska på möte ikväll.

Katterna ser riktigt hemstadda ut redan.

Blev du godkänd av svärmora ;)

2009-09-17 @ 17:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0