Första pluggardagen!

Idag var de första dagen som jag satt i bibblan för att gräva ner mig i böcker inför tentan.
Visserligen är inte tentan fören 20 oktober, men de gäller att börja i tid med
3 tegelstenar till böcker som ska innanför pannloben! (och lite till).

Jag och kajsa kämpade iaf på med avsnittet om cancer,
och vi fick faktiskt mycket gjort, även om lite
flumm och skratt smög sig på ibland.

Dagens lärdom
Den direkta orsaken till bröstcancer är inte känd, men man tycks se några svaga samband mellan bröstcancer och olika händelser i livet som:
¤ Tidig mensdebut
¤ P-piller i unga år
¤ Sent klimakterium
¤ Inga barn och ingen amning

Just nu är de mycket bröstcancer jag läser om, därför kommer de mest fakta om de.
Kul att dom två första faktorerna stämmer in på mig,
nu fattas bara ett sent klimakterium och inga barn så har man
rott bröstcancern i hamn, haha, för att vara pesemistisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0