Dra åt hälsingland!

Idag så tar jag tåget söderut och ska tillslut
hamna i min hemby "gemytliga Alfta" för att fira påsk,
eller ja, man firar kanske inte påsken lika mycket som
julen, men däremot ska jag fira min födelsedag,
si så där en vecka i förväg, för näst helg när jag
egentligen fyller år så ska jag fira mina 21 år
med en åverål och krypa runt på Boda Borg
med andra "vuxna" människor i åverål, Moget va!


Annars har jag tillbringat natten i Björns kallhåla,
sjukt kalla dom där lägenheterna är, jag var tvungen
att låna en tischa att sova i för att frös så mycket,
och endå hade jag legta och ropat i sömnen:
- kakkallt, kallt, kalllt...
Stackars B vaknar och försöker värma mig.
Men nu har han dragit hem till lappland för
att träffa sin familj över påsk och åka lite bräda
innan snön försvinner.

Och snön är nog på väg att försvinna nu!
det regnar nämligen ute, yey, och jag som har plattat håret :/

Nu blir det lite lunch innan det är dags att röra
sig bort mot tåget.

smell ya later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0