Egen företagare & SSK

Kom hem för en stund sen efter en intressant temadag i skolan.
Den handlade om privatiserad vård, och i och med det så
öppnades en helt ny värld för mig!
Har aldrig tänkt att jag ska sjuksköterska kan öppna eget företag.
Det var bland annat en barnmorska som öppnat en helt
privat barnmorskemottagning utanför fränsta,
verkligen inspirerande att man kan lyckas med det!
Visserligen är det inget man kommer att direkt tjäna stora
pengar på, men det är nog inte många som läser
till sjuksyrra i tron om att bli förmögen heller.

Även en av delägarna i den nya privata VC i skönsmon
kom och berättade om sin resa och den nya verksamheten,
det lät så bra att jag faktiskt funderar på att lista mig där
nu när det är det fria vårdvalet och allt.
I och med mina eksem (och öron) så kommer jag behöva
läkarkontakt med jämna mellanrum, och Skönsmons VC
verkar kunna erbjuda en bra vård där man så långt som
det är möjligt ska få komma till samma läkare vid varje besök.
Dom ska öppna i slutet av Maj, får se om man hör ris eller ros
om dom under sommaren innan jag listar mig där.

Dagen har även ändrat min uppfattning om vad privat vård innebär,
och att det är en stor skillnad mellan privat drift och privat finansiering.
Och fick jag välja i nuläget skulle jag hellre jobba åt den privata vården
än åt landstinget (men då är inte landstinget så poppis här heller).

Jag och brudarna blev iaf så pass inspirerade att vi började
tala lite lätt om att öppna en barnmorskemottagning i framtiden,
det känns iaf som någat jag absolut skulle kunna tänka mig och göra
efter ett antal år som barnmorska inom landstinget.
Jag brinner även en del för ungdomsmottagningens verksamheter
och få inblick i ungdomars problem och försöka hjälpa dom.
Jag skulle i princip nu kunna sätta ihop ett program och hålla i
gruppsamtal med högstadietjejer!

Som ni märker verkar den här dagen gjort intryck på mig,
och jag ser en ljusframtid för privat drift i vården!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0