Fy fan vad äckligt!!!

Igår när jag och Björn skulle gå och lägga oss hitta
jag ett kryp i min säng, jag slängde ner den på golvet
och kollade så jag inte hittade fler.

Det värsta är att jag har hört att det finns vägglöss
i väggarna i dom här husen i nacksta.
Jag googlade på vägglöss och fick fram den här bilden.

Fan det var ju typ sådär som äcklet i min säng såg ut!
När jag läste om dom stog det då här:

Vägglössen är inga egentliga löss utan tillhör skinnbaggarna. Flera arter finns. Den som angriper människan heter Cimex lectularius. Anticimex betyder alltså mot vägglus.
Vägglöss är blodsugande. Dagtid lever de i springor i sängbottnar eller möbler.

I skymningen kommer de fram och uppsöker en lämplig värd, ofta en sovande människa, som de kan suga blod på.

Vägglusen var ett stort problem i "fattigsverige", men numera har den blivit betydligt mindre vanlig. Den som reser utomlands kan dock riskera att få med sig vägglöss hem i bagaget.

Vägglusen blir 5-6 mm.


Usch fy fan vad vidrigt!!!
Har lust att bränna upp min säng och flytta!
Undra om mina eksem/sår verkligen är eksem,
det kanske är vägglössen som har bitit mig!

Ska fan ringa mitthem imorn och klaga!!



Kommentarer
Postat av: Carina

ÄR det sant....:/

Hmmm...vi kommer nog över dan vi den där helgen.

Det är sanering som gäller då.....fy stackare.

2010-04-06 @ 22:21:35
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0