Ny kurs = mindre pengar

Den här veckan som kommer är det sista veckan i denna kurs,
tack gode gud för det! Det här är inte den bästa eller roligaste
kursen jag har läst!

Men nästa vecka så börjar en kurs som jag har sett fram emot länge!
Den såkallade POP-kursen,
Psykiatri, Obstitrik (läran om kvinnans organ) och Pediatrik (läran om barnsjukdomar).
Kollade in litteraturlistan och blev glad över att jag hade hälften av böckerna redan,
men behövde beställa 3 stycken, av den nätta summan 1270kr.
Fast det är faktiskt böcker jag vill ha kvar efter utbildningen,
eftersom ämnerna är så intressanta. Men det är dyrt med nya kurser!!


Om knappt en timme har jag tvätt-tid vilket verkligen är välbehövligt,
sen behöver jag städa upp här hemma, pga olika orsaker så har jag
bara slängt omkring alla saker, kaos!!! Plus att jag måste städa upp
efter mitt tapetklisterpyssle i köket.

Men är lite seg idag efter gårdagen.
Det blev en sväng till birsta med Kajsa och Alex,
sen hem nån timme innan vi skulle ses igen på biteline
men några av deras kompisar från kramfors.
Sen var det dags för bio!
Jag och Kajsa såg "En galen natt" som vekligen var jätte rolig!
Och killarna såg "Clash of the titans" och var mindre imponerad.
Sen drog vi på kåren för att avnjuta lite berusningsdrycker.
Men gänget drog rätt tidigt, men Björn kom och gjorde mig sällskap
istället, eller ja, jag känner väl hälften av alla dom som var på kåren,
så ensam var ja ju inte.
Var inte hemma fören kl 2 efter en kylig promenad,
och jag och B somnade nog inte fören 3.
Så jag är inte bakis idag, drack inte så mycket igår,
men seeeeeg som en deeeeg!

Efter tvättning och röjning blir det nog en tur ut i naturen,
är ju rätt skapligt väder idag faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0