Kan inte diska!

Ibland så blir det lätt att man skjuter upp disken,
och så står den där på diskbänken och bara blir
större och större, och så blir det bara jobbigare
och jobbigare att ta i tu med skiten.

Det håller på att hända i just detta nu hemma hos
oss på nackstavägen 18B, det kanske började med
ingen ville diska, men nu KAN VI INTE diska istället.
Sen dom stängde av kall- och varmvattnet igår på
dagen så har det inte kommit tillbaka i kökskranen,
(som tur är så kan vi duscha och så) när man slår på
kranen så är du full sprutt på kallvattnet, men när man
vrider över till varmvattnet så blir det batra en liten
liten tunn stråle, som knappt är varm heller.


Men nu har jag försökt att ringa hyresvärden,
som blev en historia i sig, men hamnade tillslut
till nån receptionist som skulle forska i saken.


Funderar dock på att värma vatten en vattenkokaren
och diska lite ändå!

Imorn så ska jag iaf åka hem till Alfta, och där finns
det diskmaskin! härlans pärlans.
Men först ska jag på synundersökning hos Memira (ögonlaserkliniken),
får se vad dom säger, kanske att man kan korrigera mitt synfel
med laser och bli av med allt som heter galsögon och linser!
(om jag får tag på 30´000 kr det vill säga!).




Nu ska jag ladda upp här hemma inför ett kvällspass
på praktiken!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0