Skidor!!!

Nu har jag kommit hem till Alfta, lite roligt eftersom det känns
som "småstadsliv" IRL, haha.
Annars så har jag passat på och norpa det jag ville ha med
hem till s-vall sen, 9 filmer, monopol spelet och längdskidorna,
men på sistnämnda skrek mamma STOPP!
Vi delar nämligen på hennes 80-tals klenoder,
och mamma ville tydligen börja bege sig ut i spåren.
Men i mina rara föräldrars huvuden gick nog tankar som:
"såklart jäntan ska få åka skidor och röra på sig om hon vill!"

Så idag tog pappa med mig till metropolen Knåda sport (a.k.a. Knöa sport)
och där blev det experthjälp med att plocka ihop ett skidset åt mig,
men pjäxor, skidor, stavar, bindning och allt vad det heter!
Några av er skulle tycka att det var som en scen ur filmerna
" småstadsliv", för mig är det världen som jag växte upp i!

Pappa blev 1800kr fattigare, medans Moa blev ett par längdskidor rikare!



PS.
Det gick så där på ögonlaser kliniken igår,
min översynthet har försämrats, så dom rekomenderade
nya glasögon istället för laser (synen måste vara stabil i minst 2 år
för att få göra laser), men annars hade jag bra materiall i ögat
att jobba med! Så det blir väl till att gå till optikern och skaffa nya brillor.
Det posetiva är ju att om 2 år kanske jag har pengar att faktiskt
kunna utföra ögonlaser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0