Sveriges mest överskattade dag!

Det jag skriver i detta inlägg är mina egna åsikter,
om någon tycker annorlunda så får dom göra det,
men låt mig tycka som jag vill oxå!



Idag är det alla-hjärtans-dag, sveriges mest överskattade dag enligt mig!
Det är en dag uppfunnen av handeln för att tjäna pengar,
och för att få oss att tro att vi måste vara extra snäll och kärleksfull idag.
Själv uppskattar jag inte en blombukett speciellt mycket,
och jag tycker inte om rosa och hjärtan.

Jag skulle bli mycket gladare om nån lagade god middag
eller kom med nån liten present på en vanlig sketen vardag
mitt i månaden, då har man tänkt på eget initiativ,
och handeln har inte påminnt en i en månad och bullat upp
med alla tänkbara presenter.

Nu är inte jag den romantiska typen av mig heller,
jag äter heller pizza och kan vara mig själv och avslappnad,
än sitta fin och stel på nån fancy resturang.

Så, nu har jag fått avreagera mig lite på den här dagen som jag inte alls tycker om!
TACK!


Igårkväll blev en riktig mysig tillställning!
Jag och My svängde ihop en rackarns god tacopaj med fetaost i till middag,
Björn kom och gjorde oss sällskap till middagsbordet,
och så åt vi marängswisch till efterrätt (glömde att B är laktoskänslig,
så han fick lite ont i magen). Så skyndade vi iväg till bussen,
och så blev det biomys!! Vi såg som sagt luftslottet som sprängdes,
mycket spännande film, 2½ gick fort. Helt klart sevärd!

Nu kan det nog mycket väl symaskinen komma fram och ett
par gardiner till vardagsrummet ta form! jag och My köpte tyg igår,
så nu ska julgardinerna ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0