Up & Down

Just nu så känns livet lite tungt stundvis,
mycket i skolan, för jo vi har skola och plugg
fast jag har praktik 4 långa dagar i veckan!
Sen så är de så blandade känslor på den sociala sidan,
kan känna mig väldigt ensam, men samtidigt så
slukar praktiken så mycket social energi att jag knappt
orkar säga HEJ till My när jag kommer hem.
Knepigt det där.

Men i helgen så fick jag en längtan till min goda vän Sara
i Stockholm, så jag hörde av mig till henne,
och nu ser de ut att bli en weekend i storstan i slutet
av mars eller början av april.
Ska bli skönt att umgås med Sara och fika, shoppa,
kanske festa lite och bara allmänt mysa!

Börjar även längta hem till familjen i Alfta lite,
och jag har sällan hemlängtan måste jag tillägga,
men den kommer fram när livet känns lite tungt,
då vill jag komma hem och bli liten och ompysslad.
Ska nog ta mig hemmåt nästa helg eventuellt.

Även om jag trivs jätte bra på praktiken och tycker
att det mesta är roligt och spännande
(fick ju för fan sätta en blodtransfusion igårkväll!!!!)
så slukar den mycket energi, och lämnar inte mycket kvar
när man kommer hem, och den är nog en bidragande
faktor till min lilla depp.

Och jag tror inte att de är vädret heller, typ längtan till vår,
för i mitt 20 åriga liv så har jag aldrig vart med om att
det har blivit vår i februari! Jag tycker faktiskt att det är
bra nu med all snö, precis som de ska va en vintermånad!

Men för att peppa mig själv lite så kommer några
"feel-good" saker att tänka på i mörkret:
¤ Jag ska snart åka hem till familjen
¤ Jag ska hälsa på Sara en helg i Stockholm i vår
¤ Jag har en gullig Björn som ska gå på
   bio med mig i helgen
¤ Jag trivs bra på praktiken och lär mig en massa varje dag
¤ Jag har en sambo som ställer upp och lagar mat åt en trött Moa


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag hoppas det blir mindre stress för dig snart, vännen, och det är jättekul att du tänker komma ner och hälsa på mig till våren! Du är jättevälkommen och jag längtar:)

Kram

Sara

2010-02-09 @ 20:16:48
Postat av: Moa

Ja, jag med, den helgen känns verkligen som en morot nu när det känns lite tungt ibland!

2010-02-09 @ 20:39:33
URL: http://moanordqvist.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag känner mig också helt slut av praktiken! Man måste vara på helspänn hela tiden så man får ingen energi kvar till annat... Men det känns bra ändå när man tänker på hur mycket man lär sig varje dag tycker jag! Hoppas det känns bättre snart :)

2010-02-11 @ 10:39:09
URL: http://fnittertanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0